ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سونی و Omnivision مجوز فروش سنسورهای دوربین به هواوی را دریافت کردند

حدود یک ماه پس از تحریم هواوی از سوی سونی و Omnivision این دو شرکت دوباره مجوز تامین سنسورهای دوربین برای کمپانی چینی را به دست آورده‌اند. کسب و کار موبایل هواوی هفته بسیار خوبی را ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۹ آبان ۱۳۹۹ | ۱۵:۰۰

حدود یک ماه پس از تحریم هواوی از سوی سونی و Omnivision این دو شرکت دوباره مجوز تامین سنسورهای دوربین برای کمپانی چینی را به دست آورده‌اند.

کسب و کار موبایل هواوی هفته بسیار خوبی را سپری کرده و پس از اینکه شانس استفاده دوباره از نمایشگرهای سامسونگ را به دست آورد، خبرهایی مبنی بر همکاری دوباره تولیدکنندگان چیپست با  آنها منتشر شده و حالا  منابع آگاه مدعی شده‌اند که سونی و Omnivision نیز فروش سنسورهای دوربین موبایل به هواوی را از سر خواهند گرفت.

یکی از نقاط قوت پرچمدارها و دیگر گوشی‌های هواوی و آنر به کیفیت بالای تصویربرداری آنها برمی‌گردد که اغلب رتبه‌های برتر سایت‌هایی نظیر dxomark را هم برایشان به ارمغان می‌ آورد. بخشی از این موفقیت ناشی از بکارگیری سنسورهای تصویر باکیفیت سونی در سری‌های P و میت بوده است.

با این حال کمپانی ژاپنی در کنار دیگر شرکت به نام حوزه دوربین یعنی Omnivision تحت فشارهای آمریکا ناچار به تعلیق همکاری با طرف چینی شدند. با این وجود سونی حاضر نبود به آسانی از درآمد میلیارد دلاری فروش سنسورهای CMOS به هواوی بگذرد و خواستار صدور مجوز همکاری با این شرکت از سوی واشنگتن شد و ظاهرا حالا آنرا دریافت کرده است.

هرچند تحریم‌های مذکور باعث شد هواوی از رتبه اول بازار موبایل به رده دوم برود اما در هفته گذشته تحولات بسیاری در مورد کسب و کار موبایل این شرکت روی داده که آنها را امیدوار به بقا در بازار موبایل می‌کند. روز گذشته فایننشال تایمز نیز به نقل از منابعی آگاه مدعی شد که مقامات وزارت بازرگانی آمریکا به تولیدکنندگان چیپست وعده داده‌اند در صورتی که از تراشه‌های آنها در کسب و کار 5G هواوی استفاده نشود، امکان همکاری با این شرکت را خواهند داشت.

در صورتی که همه چیز طبق میل هواوی پیش رفته و شرکت‌هایی که در تامین قطعات موبایل‌های آنها نقش دارند موفق به دریافت مجوز از واشنگتن شوند، احتمالا زمزمه‌هایی که در مورد فروش برند آنر به گوش می‌رسد نیز کنار گذاشته می‌شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Mehrdad A.S.H
    Mehrdad A.S.H | ۹ آبان ۱۳۹۹

    قابل توجه کسانی که از تحریم هواوی خوشحال شده بودن ،،،، به یک ماه نکشید همه مجوز گرفتن ،،، این نوشن میده دنیا جای تحریم نیست باید همه با هم همکاری کنن تا همه پیشرفت کنن ،،،، همه میدونن چین اقتصاد بزرگ و قوی ای داره بهتره بهره برد وگرنه شرکتها با خطر ورشکستی مواجه میشن

  • soroush shamsi
    soroush shamsi | ۹ آبان ۱۳۹۹

    قوی ترین سنسور های موبایل ب ترتیب
    1-سنسور سونی
    2-سنسور سامسونگ
    3-سنسور omnvision
    4-متفرقه

  • molavy
    molavy | ۹ آبان ۱۳۹۹

    زارت ، پس چی شد، هواووی قرار بود نابود بشه که

    • آریا
      آریا | ۹ آبان ۱۳۹۹

      عجله داری؟

مطالب پیشنهادی