ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با این ۵ روش در هنگام مشکلات برای خود انگیزه ایجاد کنید

بسیاری از ما برخی مواقع فکر می‌کنیم گیر افتاده‌ایم و نمی‌توانیم کاری انجام دهیم. در این زمان باید با روش‌های مختلف به دنبال ایجاد انگیزه برای خود باشیم. در صورتی که چنین حسی را تجربه ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۰ آبان ۱۳۹۹ | ۱۷:۳۰

بسیاری از ما برخی مواقع فکر می‌کنیم گیر افتاده‌ایم و نمی‌توانیم کاری انجام دهیم. در این زمان باید با روش‌های مختلف به دنبال ایجاد انگیزه برای خود باشیم.

در صورتی که چنین حسی را تجربه می‌کنید و باید کاری انجام دهید اما نمی‌توانید، چندین راه‌حل برای شما وجود دارد که در ادامه آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

چندین راه فرار مشخص کنید

همیشه برای رفع یک مشکل چندین راه‌حل وجود دارد که البته تمام آن‌ها مناسب نیستند. با این وجود برای اینکه شرایط را تغییر دهید، باید به تمام راه‌حل‌های ممکن فکر کنید، حتی آن‌هایی که چندان مناسب به نظر نمی‌رسند.

یک لیست بلند از استراتژی‌هایی که می‌توانند به شما در خروج از شرایط کنونی کمک کنند، تهیه کنید و در آن ایده‌های خوب و بد را قرار دهید. هدف از این کار، تهیه یک لیست طولانی است تا مغز شما تشخیص دهد که گزینه‌های زیادی پیش روی آن قرار گرفته است.

در زندگی روزمره خود تغییر ایجاد کنید

در حالی که روتین‌ها می‌توانند منجر به خلق عادت‌های خوب شوند، ساختارهای زیاد در زندگی حس یک ربات را به شما منتقل می‌کنند و برای تغییر در شرایط خود باید دست از چنین کاری بردارید. انجام کارها به شکل متفاوت به مغز شما کمک می‌کند که مسائل را از زاویه دیگری ببیند و این احتمال وجود دارد که به ایده‌های جدیدی دست پیدا کنید.

حتما نیازی نیست که تغییرات بزرگی در زندگی روزمره خود ایجاد کنید و تغییرات کوچک نیز تاثیرگذار هستند و می‌توانند انگیزه ایجاد کنند. برای مثال پس از اینکه از محل کار به خانه می‌رسید، بجای شام خوردن کمی پیاده‌وری کنید یا به کلاس بروید.

برای خود چالش ایجاد کنید

رقابت راهی عالی برای افزایش انگیزه است و البته نباید همیشه با دیگران رقابت کنید. بجای رقابت با دیگران، تنها برای خودتان چالش ایجاد کنید. این چالش می‌تواند مربوط به یک مشکل خاص باشد، برای مثال اگر با مشکل مالی دست و پنجه نرم می‌کنید، چالشی برای کاهش هزینه‌های خود ایجاد کنید.

انگیزه

چالش‌ها می‌توانند برای اهداف روزانه شما نیز باشند، برای مثال افزایش میزان پیاده‌روی روزانه یا بالا بردن سرعت دویدن. دویدن روزانه به شما حس موفقیت را القا می‌کند و می‌تواند حس شما را تغییر دهد.

کارهای مختلف را امتحان کنید

شما حتما نباید یک تغییر دائمی در برنامه‌های خود ایجاد کنید و می‌توانید به سراغ آزمایش‌های کوتاه مدت و کارهای مختلف به صورت مقطعی بروید. اگر با انجام چنین کارهایی حال شما بهتر شد، آن را ادامه دهید و در غیراینصورت به سراغ روش دیگری بروید.

شاید با تغییر لباس‌ها حس بهتری به خودتان پیدا کنید یا اینکه اعتماد بنفس شما بیشتر شود، در اینصورت چنین رویکردی را ادامه دهید. می‌توانید چنین آزمایش‌هایی را برای شبکه اجتماعی کسب و کار خود نیز طراحی کنید و ببینید چه نتیجه‌ای دارد.

با افراد متفاوتی معاشرت کنید

افرادی که در اطراف شما قرار گرفته‌اند، تغییر بزرگی می‌‌توانند ایجاد کنند و به همین دلیل با تغییر آن‌ها و معاشرت با افراد جدید می‌توانید شرایط را تغییر داده و در خود انگیزه ایجاد کنید. با دوستان قدیمی خود ارتباط برقرار کنید یا با افراد جدید آشنا شوید.

اگر در اطراف شما افرادی قرار گرفته‌اند که شما را به سمت پایین می‌کشند و تاثیر مخرب روی وضعیت شما دارند، حذفشان کنید یا میزان ارتباط با آن‌ها را محدود کنید تا تاثیر کمتری روی زندگی شما داشته باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی