ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ترامپ به زودی امتیازات ویژه پروفایل توییتر خود را از دست می‌دهد

دونالد ترامپ به زودی امتیازات ویژه‌ای را که توییتر به پروفایل رهبران دنیا و رؤسای جمهور اعطا می‌کند از دست خواهد داد. توییتر تأیید کرد که با پروفایل ترامپ پس از اتمام رسمی دوران ریاست ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۸ آبان ۱۳۹۹ | ۱۰:۰۰

دونالد ترامپ به زودی امتیازات ویژه‌ای را که توییتر به پروفایل رهبران دنیا و رؤسای جمهور اعطا می‌کند از دست خواهد داد. توییتر تأیید کرد که با پروفایل ترامپ پس از اتمام رسمی دوران ریاست جمهوری مثل پروفایل‌های معمولی رفتار خواهد شد و ارسال مطالب خشونت آمیز و حاوی مطالب نادرست در مورد رای گیری یا پاندمی کرونا ممنوع می‌شود.

توییتر سیاست ویژه‌ای را برای رهبران و برخی از مقامات رسمی دنیا تدارک دیده که اجازه می‌دهد محتواهای ناقض قوانین این شبکه مطابق با قانونی به نام منافع عامه (Public Interest) همچنان قابل رؤیت باشند.

سخنگوی توییتر در این رابطه بیشتر توضیح می‌دهد: «رویکرد توییتر در قبال رهبران دنیا، کاندیدها و مقامات رسمی مبتنی بر این اصل است که مردم بتوانند حق انتخاب دیدن مطالبی که رهبرانشان به اشتراک می‌گذارند را داشته باشند. این یعنی ممکن است ما در مورد برخی پست‌ها اخطار بدهیم یا آنها را برچسب گذاری کنیم و یا تعامل و درگیری کاربران با آن‌ها را محدود کنیم. این سیاست در مورد پروفایل‌های رهبرانی که در حال حاضر سر کار هستند صدق کرده و شامل حال افراد حقیقی نمی‌شود که دیگر پست و مقامی ندارند.»

با توجه به سخنان فوق، پروفایل شخصی دونالد ترامپ و برخی از پروفایل‌های رسمی دولت او مثل کاخ سفید (WhiteHouse)، اکانت رسمی رئیس جمهور آمریکا (POTUS) و بانوی اول ایالات متحده (FLOTUS) پس از اتمام رسمی دوران ریاست جمهوری امتیازات ویژه توییتر را از دست خواهند داد.

طبق آنچه در ادامه گزارش نوشته شده، ترامپ چندین بار قوانین توییتر را نقض کرده و توییت‌های جنجالی و حاوی اطلاعات نادرست منتشر کرده است. توییتر خرداد ماه امسال برای اولین بار یکی از توییت‌های ترامپ در مورد رای گیری پستی را با عبارت «به طور بالقوه گمراه کننده» برچسب گذاری کرد. چند روز بعد او توییت دیگری ارسال کرد که توییتر آن را به خاطر ترویج خشونت برچسب گذاری کرد. اما نکته اینست که توییت‌ها همچنان قابل دسترسی بوده و حذف نشده‌اند.

ترامپ پس از اعلام نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا توییت‌هایی در مورد احتمال تقلب ارسال کرده که بیشتر آن‌ها برچسب گذاری و پنهان شده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی