ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بررسی آیفون 12 مینی از نگاه وب‌سایت‌های معتبر حوزه فناوری

آیفون 12 مینی، کوچکترین عضو خانواده پرچمداران امسال اپل، دستگاهی قدرتمند است که وب‌سایت‌های مختلف بررسی و نظرات خود را در مورد آن مطرح کرده‌اند. در این مطلب قصد داریم مروری بر نظرات ارائه شده ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۰ آبان ۱۳۹۹ | ۱۹:۰۰

آیفون 12 مینی، کوچکترین عضو خانواده پرچمداران امسال اپل، دستگاهی قدرتمند است که وب‌سایت‌های مختلف بررسی و نظرات خود را در مورد آن مطرح کرده‌اند. در این مطلب قصد داریم مروری بر نظرات ارائه شده توسط سایت‌های مطرح فناوری در مورد کوچک‌ترین گوشی آیفون اپل داشته باشیم.

«کریس وکازاکی» از وب‌سایت «Engadget» از آیفون 5.4 اینچی بدین شکل یاد می‌کند:

«آیفون 12 مینی گوشی هوشمندی با ابعاد کوچک‌تر از آیفون SE است؛ اما برخی افراد صاحب‌نظر معتقد هستند که این گوشی چندان هم کوچک نیست. آیفون 12 مینی از نمایشگر 5.4 اینچی سوپر رتینا XDR بهره می‌برد. رزولوشن نمایشگر آن مشابه آیفون 12 استاندارد است و از طیف رنگی گسترده و HDR برخوردار است؛ اما با توجه به اینکه نمایشگر کوچکتری دارد، پیکسل‌های نمایشگر متراکم‌تر هستند. هرچند موبایل‌های بزرگتر با نمایشگر وسیع خود کاربر را در محتوا غرق می‌کنند اما حین کار با پنل آیفون ۱۲ مینی هم حس نمی‌کنید با نمایشگری کوچک سروکار دارید.»

«دیتر بون» از وبسایت «ورج» نیز در مورد آیفون 12 مینی نظر خود را منتشر کرده است. وی معتقد است شاید آیفون 12 مینی از نظر بسیاری بهترین گوشی نباشدy اما عده خاصی از کاربران به آن علاقه دارند. بون معتقد است که آیفون 12 مینی تقریبا تمامی ویژگی‌های آیفون 12 استاندارد را دارد. وی در گزارش خود اعلام کرده است:

«جالب است که اپل در گوشی هوشمندی با چنین ابعاد کوچکی توانسته ویژگی‌های خوبی را در اختیار کاربر قرار دهد. آیفون 12 مینی مجهز به سریعترین چیپست در بین گوشی‌های هوشمند است و مشابه آیفون 12 از دوربین دوگانه بهره می‌برد. تقریبا تمام قطعات و آنتن آن نیز همانند نسخه استاندارد است و از شبکه‌های sub-6 و mmWave 5G (در آمریکا) پشتیبانی می‌کند. آیفون 12 مینی دستگاهی سریع با عملکرد خوب چند وظیفه‌ای است که در حین کاربری نیز عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهد. این دستگاه واقعا یک شاهکار شگفت انگیز در صنعت موبایل است.»

اما در مورد باتری این گوشی هوشمند حرف و حدیث‌هایی مطرح می‌شود:

«باتری آیفون 12 مینی یک روز کامل هم دوام نمی‌آورد. باتری گوشی با کارهایی ساده مثل وبگردی، استفاده معمولی از دوربین و حضور در شبکه‌های اجتماعی، در حدود چهار ساعت شارژ مورد نیاز کاربر را تامین می‌کند. در حین بازی‌های سنگین به راحتی می‌توان درصد مصرف باتری را دقیقه به دقیقه مشاهده کرد.

نمی توانیم بگوییم طول عمر باتری خوبی ندارد، اما ظرفیت باتری عالی هم نیست. من حدود یک هفته با آیفون 12 مینی کار کردم. تجربه کاربری من نشان می‌دهد که برای آنکه کاربران بتوانند در هر بار شارژ کردن گوشی به مدت یک روز کامل شارژ مورد نیاز در اختیار داشته باشند؛ باید باتری را مدیریت کنند. بی‌شک برای بازی کردن با گوشی باید تدبیری برای شارژ مجدد آن در نظر گرفت.»

«متیوپانزاریا» نیز از وب‌سایت «TechCrunch» نظر خود را در مورد نمایشگر آیفون 12 مینی مطرح کرده است:

«وقتی صحبت از نمایشگر آیفون 12 مینی می‌شود، باید بگوییم که نمایشگر گوشی می‌‌تواند تقریبا 0.96 رزولوشن اسمی مطرح شده یعنی 2340 در 1080 پیکسل را نمایش بدهد. با توجه به اینکه آیفون 12 مینی از رزولوشن تصویر 476ppi‌ نسبت به رزولوشن تصویر 460ppi در آیفون 12 بهره می‌برد، این موضوع خیلی تعجب آور نیست. اپل تجربه خوبی در در این زمینه دارد.

در اجرای برنامه‌های مختلف روی آیفون 12 مینی نیز همه چیز خوب و متناسب به نظر می‌رسد. برخی توسعه دهندگان که از فریم‌ورک‌های نیتیو اپل برای پشتیبانی از نمایشگر‌های با اندازه‌های مختلف استفاده نمی‌کنند، باید تغییراتی را در سیستم‌های خود اعمال کنند.»

«پانزارینو» فرم فکتور آیفون 12 مینی را با مدل‌های قبلی آیفون نیز مقایسه کرده است:

«آیفون 12 مینی گوشی هوشمندی جمع و جور است که وزن سبک و خوبی دارد. این گوشی هوشمند از آیفون 4s جمع و جورتراست و در مقایسه با آیفون 5 احساس بهتری از کاربری را به کاربر می‌‌دهد.

هرچند آیفون 12 مینی به نوعی میراث دار آیفون‌های 4s و 5 است اما بر خلاف آنها حس ارزان بودن را به شما منتقل نمی‌کند.در واقع این موبایل از نظر فیزیکی بیش از آنکه لایه‌ای از مواد مختلف به نظر می رسد حس یکپارچگی و پریمیوم بودن را با خود دارد.

«جوانا استرن» نیز از «وال استریت ژورنال» فهرستی از مزایای طراحی آیفون 12 مینی مطرح کرده است:

«کاربران می‌توانند تنها با کمک انگشت شست روی نمایشگر دستگاه به راحتی تایپ کنند و بدون اینکه نیاز به تغییر موقعیت دست باشد، به تمامی کاراکترهای روی نمایشگر دسترسی خواهند داشت.

با کمک تنها یک دست می‌توان با این گوشی عکس گرفت و گوشی از دست رها نمی‌شود و روی زمین نمی‌افتد. کاربران می‌توانند در حالت خوابیده با گوشی صحبت کنند و نگران این نباشند که گوشی از دستشان رها می‌شود و روی بینی‌شان می‌افتد.

«رایموند وونگ» از وب‌سایت «Input» نیز نظر خود را در مورد آیفون 12 مینی مطرح کرده است:

«تنها به یک دلیل، انهم کوچک‌تر بودن این گوشی باید آیفون 12 مینی را خریداری کنید. اگر از گوشی‌های بزرگ خسته شده‌اید و می‌خواهید دستگاهی کوچک اما با قابلیت‌های خوب داشته باشید، سراغ آیفون 12 مینی بروید. افرادی که قبلا تجربه کاربری با گوشی‌های بزرگ‌تر را دارند، شاید نیاز به تغییر برخی عادت‌ها داشته باشند؛ اما تغییر عادت‌ها غیر ممکن نیست. نمایشگر این گوشی مانند بقیه نیست؛ اما من به راحتی می‌توانم با آن کار کنم.»

«بریتا ابویل» از وب‌سایت Pocket-lint نیز اعلام کرد:

«آیفون 12 مینی از نظر کیفیت تصویربرداری، در شرایط کم نور نیز عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهد و با حالت «Night Mode» خودکار، کاربر دیگر نیازی به روشن کردن فلاش دوربین ندارد و می‌تواند عکس‌های با کیفیتی بگیرد. با توجه به اینکه دوربین دستگاه فاقد تثبیت کننده نوری تصویر است، باید گوشی ثابت نگه داشته شود.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Babak Gharipur
    Babak Gharipur | ۲۰ آبان ۱۳۹۹

    بنده موندم که یه برند چقدر میتونه ذهن انسان ها را از قضاوت منطقی و منصفانه و واقعی دور کنه و دچار کورذهنی کنه انسان ها! نمونه ش همین اپل، اگر این گوشی رو اندرویدی ها میساختن با بی تفاوتی ازش رد میشدن ولی چون اپل ساخته این گوشی رو همه به به چه چه میکنن و تا ماه ها تبلیغ میکنن که معجزه دنیای موبایل اتفاق افتاده!!

    • محمد جواد
      محمد جواد | ۲۱ آبان ۱۳۹۹

      نکته همینه که اندرویدی ها عز ساخت چنین گوشی دارن طفره میرن....

    • Amirabbas103024
      Amirabbas103024 | ۲۶ آبان ۱۳۹۹

      چیزی که اپل رو با دیگر برند های گوشی موبایل متمایز می‌کنه ios هست. شما ببینینید استفاده از ios چقد ساده تره.
      وگرنه الان پرچم دارای سامسونگ در سخت افزار خیلی سر ترن.

مطالب پیشنهادی