ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

همکاری ساترا و مرکز یکپارچه خدمات انیمیشن در ایران

ساترا و مرکز نوآوری و شتابدهی رایمون با هدف هم‌افزایی در حوزه تنظیم‌گری و تولید محتوای انیمیشن تفاهم‌نامه همکاری منعقد کردند. دو مقوله «همکاری در اجرای پروژه‌های مشترک تولیدی و توسعه شبکه رسانه‌ای» و «ارائه ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۴ آبان ۱۳۹۹ | ۱۵:۲۸

ساترا و مرکز نوآوری و شتابدهی رایمون با هدف هم‌افزایی در حوزه تنظیم‌گری و تولید محتوای انیمیشن تفاهم‌نامه همکاری منعقد کردند.

دو مقوله «همکاری در اجرای پروژه‌های مشترک تولیدی و توسعه شبکه رسانه‌ای» و «ارائه تسهیلات به رسانه‌های صوت و تصویر معرفی‌شده از سوی ساترا» از جمله اهداف تفاهم‌نامه بین ساترا و مرکز نوآوری رایمون اعلام شده است که فی‌مابین معاونت کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی ساترا و مرکز نوآوری و شتابدهی رایمون منعقد شده است.

از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه می‌توان به «همکاری در تولید و پخش محتواهای تولیدی و رسانه‌ای اعم از برنامه‌های تلویزیونی»، «سرمایه‌گذاری روی استارتاپ‌های حوزه رسانه و تنظیم‌گری اشاره کرد. گفتنیست بازار انیمیشن ایران در فضای مجازی از جمله بازارهایی است که در بین آحاد مردم با استقبال روبرو شده و بسیاری از آثار کوتاه انیمیشنی در فضای مجازی توانستند قدرت ویژه‌ای در بخش مارکتینگ شرکت‌ها داشته باشند و تعدادی از آنها مانند «دیرین دیرین» که از یک فضای استارتاپی برخاسته است، پایشان به VODها باز شده و حالا تبدیل به مجموعه‌های سریالی مستقلی شده‌اند که درآمدزایی مناسبی پیدا کرده‌اند.

همچنین باید گفت که با توجه به طرح کلان شبکه ملی اطلاعات که توسط مرکز ملی فضای مجازی تعیین شده، محتویات حوزه کودک باید سهمی ۱۵ درصدی از محتوا در کشور را به خود اختصاص دهند و رشد ۳۰ درصدی بازی‌های رایانه‌ای نیز در این طرح مصوب شده است و هر دوی این موارد باید به بخش قابل توجهی از مخاطبین در سالیان آتی دست یابد. این مهم می‌تواند از طریق ساخت و پخش انیمیشن‌ها به تحقق برسد.

گفتنی است؛ شرکت رایمون مدیا از مراکز یکپارچه ارائه‌دهنده خدمات و تولید انیمیشن، بازی‌های ویدیویی و جلوه‌های ویژه دیجیتال در ایران است. این مرکز با در اختیار داشتن فضایی به زیر بنای چهار هزار متر مربع در شرق تهران، بیش از 250 نفر از نیروهای فنی فعال و متخصص در حوزه انیمیشن، بازی و فعالیت های نوآورانه را در خود جای داده است. این مرکز با بهره گیری از امکانات مدرن و فنی خود بستر مناسبی جهت ارائه خدمات فنی و تخصصی به جامعه CGI کشور است. این مرکز توانسته ادغام هنر و موضوعات فنی را در کنار هم جای دهد و صرفا به بعد فنی ماجرا تکیه نکند و از همین رو تولیدات قابل توجهی را به دست مصرف‌کنندگان برسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی