ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چین می‌گوید تاکنون ۷۰۰ هزار سایت 5G راه‌اندازی کرده است

شبکه 5G به یکی مهمترین فناوری‌های سال جاری میلادی تبدیل شده و طبق ادعای چین، این کشور امسال توانسته ۷۰۰ هزار سایت 5G نصب کند. در حالی که شاهد ورود گوشی‌های 5G زیادی به بازار ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۴ آبان ۱۳۹۹ | ۲۱:۱۵

شبکه 5G به یکی مهمترین فناوری‌های سال جاری میلادی تبدیل شده و طبق ادعای چین، این کشور امسال توانسته ۷۰۰ هزار سایت 5G نصب کند.

در حالی که شاهد ورود گوشی‌های 5G زیادی به بازار هستیم، هنوز بسیاری از کشورها به این فناوری دسترسی ندارند. در این میان چین به تقویت زیرساخت‌های خود ادامه می‌‌دهد تا جلوتر از رقبا قرار بگیرد.

اخیرا چین ادعا کرده که موفق به ساخت نزدیک به ۷۰۰ هزار سایت 5G در سال جاری میلادی در این کشور شده که بیش از برنامه اصلی مبنی بر نصب ۵۰۰ هزار ایستگاه است. «لیو لیهونگ»، معاون وزیر صنعت و فناوری اطلاعات چین بدون ذکر منبع، اعلام کرده که تعداد این ایستگاه بیش از دو برابر تمام ایستگاه‌های نصب شده در سایر کشورهای جهان است.

وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین ماه گذشته میلادی اعلام کرد که بیش از ۶۹۰ هزار سایت 5G در این کشور عملیاتی شده‌اند و بیش از ۱۶۰ میلیون گوشی نیز در سراسر کشور به آن‌ها وصل شده‌اند. حالا در اظهار نظر اخیر، شاهد اتصال ۱۸۰ میلیون گوشی 5G به این ایستگاه‌ها هستیم.

چین برای اینکه بتواند شبکه 5G را در اختیار تمام کاربران در کشور خود قرار دهد و به پوشش سراسری دست پیدا کند، باید ۱۰ میلیون سایت 5G نصب کند که نیاز به سرمایه‌ای نزدیک به ۲۸۰ میلیارد دلار دارد.

سایت 5G

چین می‌خواهد در بسیاری از بخش‌های دنیای فناوری حکمرانی کند و به همین دلیل در بسیاری از آن‌ها مانند شبکه 5G، اینترنت اشیاء و هوش مصنوعی میزان سرمایه‌گذاری خود را افزایش داده. این فناوری‌ها برای اقتصاد نوین از اهمیت بالایی برخوردارند و چین در این زمینه با کشورهایی مانند ایالات متحده آمریکا رقابت می‌کند.

در حالی که تحریم‌های ایالات متحده آمریکا برای شرکت‌های چینی زیادی مانند هواوی دردسر ایجاد کرده‌اند، به نظر نمی‌رسد تاثیر چندانی روی پیشرفت این کشور داشته‌اند. اخیرا چین اولین ماهواره 6G آزمایشی خود را روانه فضا کرده که آن را جلوتر از کشورهای دیگر قرار می‌دهد. علاوه بر این، چین در سال ۲۰۲۵ به فناوری راکت چندبار مصرف نیز دست پیدا می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • Alireza?
    Alireza? | ۲۵ آبان ۱۳۹۹

    الان دیگه چین تو دنیا اول حرف اولو میزنه??آمریکا از چین عقب افتاده

    • milad
      milad | ۲۵ آبان ۱۳۹۹

      نه هنوز دوست عزیز ، هنوز امریکا خیلی پیشرو تره تو خیلی زمینه ها ولی چین هم با سرعت خوبی داره پیش میره، حدودا ده تا بیست سال زمان نیاز تا چین به نقطه سربه سر و بعد بالاتر از امریکا قرار بگیره

      • expire expre
        expire expre | ۲۶ آبان ۱۳۹۹

        آمریکا هم خوابه نه؟به نظرم خیلی کودن هستید شما

    • expire expre
      expire expre | ۲۶ آبان ۱۳۹۹

      بمال چینی هم ندیدیم که دیدیم الان بمال بمال ولی چینی ها پول نمیدن ها یه چی میدن دستت که یه روزی آرزوی دیدن آفتاب به دلت بمونه بدبخت

  • Mohamad Khani
    Mohamad Khani | ۲۴ آبان ۱۳۹۹

    یا خدا?

مطالب پیشنهادی