ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

حذف تصاویر و ویدیوها از اینستاگرام به خاطر کپی غیرمجاز محتوا شدت می‌گیرد

فیسبوک اعلام کرد که از این پس به ادمین پیج‌ها از سراسر دنیا اجازه می‌دهد تا برای تصاویر و ویدیوهای خود در این شبکه و اینستاگرام درخواست حق مالکیت کنند. پیش‌بینی می‌شود به دنبال این ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۷ آبان ۱۳۹۹ | ۱۲:۱۵

فیسبوک اعلام کرد که از این پس به ادمین پیج‌ها از سراسر دنیا اجازه می‌دهد تا برای تصاویر و ویدیوهای خود در این شبکه و اینستاگرام درخواست حق مالکیت کنند. پیش‌بینی می‌شود به دنبال این تصمیم آمار حذف تصاویر و ویدیوها از این دو پلتفرم افزایش یابد.

فیسبوک حدوداً دو ماه قبل امکان درخواست مالکیت بر عکس‌ها را با حضور عده کمی از کاربران به شکل آزمایشی آغاز کرد و حالا می‌خواهد این سرویس را در اختیار همه ادمین‌ها قرار دهد. از این پس تولیدکنندگان محتوا و برندهای بیشتری می‌توانند به خاطر بازنشر ویدیوها یا عکس‌های خود در فیسبوک یا اینستاگرام نسبت به حذف آن‌ها اقدام کنند.

فیسبوک حالا دسترسی به ابزار Rights Manager را برای ادمین پیج‌ها امکان پذیر کرده است. تولیدکنندگان محتوا به کمک این ابزار می‌توانند محتواهای خود را کپی رایت کرده و تصاویر، ویدیوها یا آهنگ‌های بازنشر شده خود در فیسبوک و اینستاگرام را ردیابی و آنها را حذف کنند

امکان پذیر شدن ردیابی تصاویر و ادعای مالکیت بر آن‌ها تغییر بزرگی برای فیسبوک محسوب می‌شود خصوصاً اینکه حالا کاربران بیشتری می‌توانند از این قابلیت بهره‌مند شوند. پیش‌بینی می‌شود این قابلیت بیشترین تأثیر را بر اینستاگرام بگذارد چرا که بسیاری از پروفایل‌ها تصاویری که متعلق به آنها نیست را بدون اجازه بازنشر می‌کنند.

اما حالا با دسترسی پروفایل‌های بیشتر به ابزار ادعای مالکیت احتمالا آمار حذف تصاویر از این پلتفرم افزایش و آمار تصاویر بازنشر شده کاهش خواهد یافت. طبیعتاً عکاسان، هنرمندان و موسیقی دانان از این سیاست نفع خواهند برد و از آن سو پروفایل‌هایی که به بازنشر محتواها وابسته هستند خسارت خواهند دید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی