ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

طرح آفتابگردون جاباما؛ راه‌حل سفرهای ضروری در دوران کرونا

سفر در دوران کرونا به یک چالش بزرگ تبدیل شده است؛ هم برای بازیگران صنعت گردشگری و هم افرادی که میل یا نیاز به سفر دارند. با این حال استارتاپ‌ها همیشه تلاش می‌کنند تا برای ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۸ آبان ۱۳۹۹ | ۱۶:۴۰

سفر در دوران کرونا به یک چالش بزرگ تبدیل شده است؛ هم برای بازیگران صنعت گردشگری و هم افرادی که میل یا نیاز به سفر دارند. با این حال استارتاپ‌ها همیشه تلاش می‌کنند تا برای مشکلات موجود راه‌حلی پیدا کنند. راه‌حل جاباما که یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های رزرو هتل و اقامتگاه است، تغییر در طرحی است به نام «آفتابگردون». هدف اصلی این طرح ارائه خدمات باکیفیت‌تر از حالت عادی بود اما جاباما در دوران کرونا، تمرکز این طرح را بر این موضوع قرار داد که مسافرها را به اقامت‌گاه‌های ضدعفونی‌ شده هدایت کند تا با رعایت موارد بهداشتی، گردشگران بتوانند سفری سالم و بی‌خطر را تجربه کنند.

در این طرح، تیم جاباما از مرحله‌ی رزرو تا پایان سفر در کنار مسافران است و اعلام کرده که یک راهنمای اختصاصی برای هر مسافر در نظر گرفته است. در حال حاضر نکته مهم اینجاست که اگر افراد قصد مسافرت به منطقه دیگری را داشته باشند و بخواهند به جای هتل در اقامتگاه‌ها و مزایای آن بهره‌مند شوند، احتمالا با مسئله‌ی بهداشت در این مکان‌ها روبرو خواند بود. تیم جاباما اعلام کرده که در طرح آفتابگردون این تضمین را می‌دهد که اقامتگاهی کاملا ضدعفونی شده و تمیز را به آنها تحویل دهد و تمام نقاط ضدعفونی شده در این منازل را تا زمان ورود مسافر جدید پلمپ نگه دارد تا از هرگونه آلودگی به دور باشند.

این تیم همچنین تاکید داشته در صورت عدم رعایت بهداشت و ناراضی بودن مسافر، اقامتگاه ارتقا پیدا می‌کند (بدین معنی که در حضور خود مسافر، اقامتگاه مجدداً ضدعفونی می‌شود) و یا اقامتگاهی دیگر در نزدیکی مقصد و با رعایت تمام موارد بهداشتی به آنها اختصاص داده خواهد شد، ولی باز هم با وجود تمام این موارد اگر مسافر راضی نبود، هزینه بدون هیچ قید و شرطی برگشت داده می‌شود.

جاباما همچنین وعده داده که برای ضدعفونی کردن تک تک اقامتگاه‌های مشمول این طرح، وقت و انرژی مضاعفی نسبت به گذشته صرف می‌شود. با این حساب نقاطی مانند حمام، سرویس‌های بهداشتی، آشپزخانه و... کاملا ضدعفونی شده و تا زمان رسیدن مسافر پلمپ باقی می‌مانند. همچنین در طرح آفتابگردون جاباما بسته‌های بهداشتی رایگانی به ازای تعداد مسافرین در نظر گرفته شده که شامل اقلام بهداشتی مورد نیاز در طول سفر است: سرویس رو بالشتی و روتختی یک‌بارمصرف، پد الکی، ماسک، شامپو، صابون و دمپایی هتل که پیش از ورود مهمانان، به تعداد نفرات در داخل اقامتگاه قرار می‌گیرد.

نتایج تحقیقات پلتفرم‌های سفر از جمله علی‌بابا نشان می‌دهد که بیشتر مردم در دوران شیوع کرونا به مناطق شمالی کشور سفر می‌کنند و سفر به سایر استان‌ها کمتر شده است. از سوی دیگر جزیره کیش مخصوصا در این فصل همیشه یکی از نقاط پربازدید بوده است. جاباما نیز اعلام کرده که طرح آفتابگردون خود را در مرحله اول، در شهرهای استان مازندران و جزیره کیش اجرایی کرده و اقامتگاه‌های زیادی در این مناطق تحت پوشش طرح آفتابگردون قرار دارند.

واقعیت این است که سفر در شرایط کنونی منطقی نیست اما در صورت ضرورت، و با نگاهی به راه‌کارهایی که پلتفرم‌های مختلف ارائه می‌دهند، طرح آفتابگردون جاباما کامل‌ترین راه‌حلی است که یک استارتاپ حوزه گردشگری، برای سفرهای ضروری مسافرین در ایام شیوع کرونا در نظر گرفته است. در تمام مراحل اجرایی این طرح سعی شده تا به رعایت موارد بهداشتی ضروری در ایام شیوع کرونا بیش از همیشه رسیدگی شود و پشتیبانی ویژه و دوره دیده آن نیز سعی بر نظارت دقیق این موارد دارند. برای اطلاع بیشتر از جزئیات و خدمات طرح آفتابگردون این لینک مراجعه کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی