ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل کروم ۸۷ منتشر شد؛ بهبود چشمگیر سرعت و قابلیت جستجوی تب‌ها

نسخه ۸۷ مرورگر کروم منتشر شد. از مهم‌ترین تغییرات این نسخه می‌توان به عملکرد سریع‌تر، امکان جستجوی تب‌ها و قابلیت جدید Chrome Actions اشاره کرد. یکی از بزرگ‌ترین تغییرات کروم ۸۷ اولویت دادن به تب‌های ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۸ آبان ۱۳۹۹ | ۰۹:۳۳

نسخه ۸۷ مرورگر کروم منتشر شد. از مهم‌ترین تغییرات این نسخه می‌توان به عملکرد سریع‌تر، امکان جستجوی تب‌ها و قابلیت جدید Chrome Actions اشاره کرد.

یکی از بزرگ‌ترین تغییرات کروم ۸۷ اولویت دادن به تب‌های باز برای وارد کردن فشار کمتر بر پردازنده سیستم است. گوگل می‌گوید نسخه جدید کروم «بزرگ‌ترین بهبود عملکرد در سال‌های اخیر را داشته و مصرف CPU را حداکثر ۵ برابر کاهش و شارژدهی باتری را ۱.۲۵ ساعت افزایش می‌دهد.»

گوگل می‌گوید نسخه جدید کروم ۲۵ درصد سریع‌تر باز می‌شود و سایت‌ها را تا حداکثر ۷ درصد سریع‌تر بارگذاری می‌کند. به گفته گوگل این بهبود عملکرد بدون استفاده از رم و انرژی بیشتر امکان پذیر شده است.

نسخه جدید کروم حالا  قابلیت جدید جستجوی تب‌ها را ارائه می‌کند و همانطور که از نامش پیداست برای کاربرانی که در آن واحد ده‌ها تب را باز کرده‌اند، کاربردی خواهد بود. حالا به لطف دکمه‌ای که به سمت راست و بالای مرورگر اضافه شده می‌توانید لیستی از تب‌های باز را مشاهده کرده و با تایپ کردن تب دلخواه را به سرعت پیدا کنید. این قابلیت ابتدا برای کروم بوک‌ها فعال شده و در ادامه به نسخه دسکتاپ و سیستم عامل کروم می‌آید.

قابلیت جدیدی به نام Chrome Actions به نوار آدرس کروم ۸۷ شده است. به کمک این قابلیت می‌توانید کارهایی که در حالت عادی برای انجام دادنشان باید به تنطیمات مرورگر رفت را به سرعت انجام دهید. برای مثال حالا با تایپ کردن عبارت delete history دکمه مخصوص این کار ظاهر می‌شود و می‌توان مستقیماً از نوار آدرس تاریخچه را پاک کرد. گوگل می‌گوید این قابلیت در هفته‌های آتی فعال می‌شود، بنابراین ممکن است بلافاصله پس از آپدیت کردن کروم آن را نبینید.

قابلیت بعدی، نمایش کارت‌ها پس از باز کردن تب جدید در کروم است. گوگل می‌گوید این قابلیت در هفته‌های آتی فعال می‌شود به کمک آن می‌توانید ادامه کارها را از سر بگیرید. برای مثال اگر در مورد یک غذای خاص در حال جستجو بودید و این کار را نصفه و نیمه رها کردید، کروم به شما کارت‌هایی نشان می‌دهد که با کلیک کردن روی آن‌ها می‌توانید به سایت‌های اخیراً بازدید شده و محتواهای مرتبط بروید که به گفته گوگل در زمان صرفه جویی می‌کند. کارت‌ها در حال حاضر «برای برخی از کاربران» و زیر قسمت Shortcuts نمایش داده می‌شوند.

در نهایت بد نیست اشاره کنیم که آیکن نسخه macOS مرورگر کروم نیز تغییر کرده تا با ظاهر جدیدترین نسخه این سیستم عامل یعنی Big Sur هماهنگ شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی