ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

گوگل اندروید اتوموتیو تا سال 2030 به سیستم اینفوتینمنت اصلی خودروها تبدیل می‌شود

پس از فتح دنیای موبایل، حالا گوگل قصد دارد سیستم عامل اندروید را وارد صنعت خودرو کند. نسخه‌ای که این غول تکنولوژی برای خودروها تدارک دیده، با نام اندروید اتوموتیو (Android Automotive) شناخته می‌شود. در ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۴ آذر ۱۳۹۹ | ۱۹:۴۵

پس از فتح دنیای موبایل، حالا گوگل قصد دارد سیستم عامل اندروید را وارد صنعت خودرو کند. نسخه‌ای که این غول تکنولوژی برای خودروها تدارک دیده، با نام اندروید اتوموتیو (Android Automotive) شناخته می‌شود. در حال حاضر تنها چند مدل انگشت‌شمار از این نسخه استفاده می‌کنند، اما انتظار می‌رود از سال آینده شمار برندها و مدل‌های مجهز به اندروید اتوموتیو با شتاب بیشتری افزایش پیدا کند.

آنطور که موسسه تحقیقاتی ABI Research پیش‌بینی کرده، اندروید اتوموتیو تا سال 2030 در بسیاری از وسایل نقلیه مورد استفاده قرار گرفته و به سیستم اینفوتینمنت شماره یک جهان خودرو بدل خواهد شد.

شاید بدانید اکثر شرکت‌ها سیستم اینفوتینمنت محصولات خود را بر مبنای کیواِن‌اکس (QNX) و لینوکس توسعه می‌دهند. طبق پیش‌بینی موسسه ABI Research ، در عرض ده سال آینده تعداد مدل‌های مجهز به اندروید اتوموتیو به حدود 36 میلیون دستگاه خواهد رسید تا این سیستم عامل نوپا اما پیشرفته، از کیو‌ان‌اکس و لینوکس سبقت بگیرد.

آنطور که موسسه ABI Research اعلام کرده، اولین موفقیت اندروید اتوموتیو در سال 2027 رخ خواهد داد، زمانی که این سیستم عامل نوین کیو‌ان‌اکس را پشت سر می‌گذارد؛ دو سال بعد هم نوبت به عبور از سیستم‌های مبتنی بر لینوکس خواهد رسید.

به گفته یکی از تحلیلگران ABI Research اندروید اتوموتیو برای خودروهای تولید انبوه گزینه ایده‌آلی است، چرا که این سیستم عامل تمامی ویژگی‌های مورد نیاز (مثل پخش صدا، مسیریاب و بلوتوث) را به طور یکپارچه در خود داشته و می‌تواند باعث صرفه‌جویی زیاد در وقت و هزینه‌ها شود.

اندروید اتوموتیو با فراهم کردن دسترسی به سرویس‌هایی که میلیون‌ها کاربر از نقاط مختلف جهان دارند، مزایای متعددی خواهد داشت. Maps یکی از این سرویس‌ها به شمار می‌رود.

اسناد جدیدی که اخیرا توسط گوگل منتشر شده، حکایت از آن دارد این کمپانی می‌خواهد سرویس‌های مختلف خود را با اندروید اتوموتیو یکپارچه کند. در این صورت اپلیکیشن Maps قادر خواهد بود داده‌های مربوط به باتری خودروهای برقی را به نمایش گذاشته و دستیار گوگل (Assistant) به کاربران اجازه خواهد داد امکانات مختلف – مثل سیستم تهویه مطبوع – را با فرمان‌های صوتی کنترل و مدیریت کنند.

در زمان کنونی، ولوو و پولستار دو برندی هستند که بیشتر از بقیه روی اندروید اتوموتیو سرمایه‌گذاری کرده‌اند، اما در آینده نه چندان دور شاهد تجهیز محصولات پژو، شورولت، کادیلاک و اوپل نیز به این سیستم عامل پیشرفته خواهیم بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی