ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

وزیر ارتباطات: سامانه جامع تجارت ایران عملیاتی شد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از عملیاتی شدن «سامانه جامع تجارت ایران» برای مبارزه با فساد خبر داد. «محمدجواد آذری جهرمی» در توییتی خبر از اجرایی شدن «سامانه جامع تجارت» داد و آن را به ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۹ آذر ۱۳۹۹ | ۱۷:۱۴

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از عملیاتی شدن «سامانه جامع تجارت ایران» برای مبارزه با فساد خبر داد. «محمدجواد آذری جهرمی» در توییتی خبر از اجرایی شدن «سامانه جامع تجارت» داد و آن را به عنوان یکی از دستاوردهای دولت الکترونیکی دولت دوازدهم دانست که بالاخره بعد از مدتها وارد مرحله عملیاتی شده است.

«جلوگیری از قاچاق، شفافیت آمار تجارت و تسهیل خدمات برای بازرگانان» از جمله مواردی است که به گفته جهرمی قرار است در دستور برنامه و اهداف این سامانه قرار داشته باشد.

سامانه جامع تجارت ایران یک مکانیسم تسهیل‌کننده برای انجام امور بازرگانی است که پیچیدگی‌های تجارت بین‌الملل را حل خواهد کرد. این سیستم‌های تسهیل گر دسترسی تجار را به بسیاری از فرصت‌ها آسان‌تر می‌کند. سامانه جامع تجارت ایران یکی از برنامه‌های دولت در راستای اجرای برنامه‌های دولت الکترونیکی است که علاوه بر کاهش پیچیدگی‌ها، تسهیل و تسریع در انجام امور تجارت بین‌الملل، باعث کاهش فساد در اقتصاد و تجارت نیز می‌شود.

سامانه تجارت خارجی، سامانه تجارت داخلی، سامانه نیما، سامانه شناسه کالا، گواهی امضا الکترونیک، سامانه انبارها، سامانه مجوزها، سامانه شناسه رهگیری، سامانه همتا، سامانه ضوابط تجاری از جمله مهم‌ترین زیرسامانه‌های این سامانه جامع است.

رصد کالاها از گمرکات کشور تا انبارها و سطح عرضه از جمله مواردیست که می‌توان به وسیله این سامانه به آن دست یافت. طبق اطلاعاتی که وزارت صمت منتشر ساخته در حال حاضر چنین سیستمی در 73 مورد دیگر از کشورهای جهان نیز راه‌اندازی شده و هدف آن‌ها نیز کمک به تسهیل و تسریع انجام امور تجارت بین‌الملل است.

این سامانه برای اولین بار در تاریخ 5 مرداد 1395 در دسترس کاربران قرار گرفت و به طور رسمی از آن بهره برداری شد و امروزه به مرحله نهایی خود رسیده است. جهت ثبت نام در سامانه جامع تجارت ایران به آدرس ntsw.ir وارد شوید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • ازکجا به کجا
    ازکجا به کجا | ۱۰ آذر ۱۳۹۹

    وقتی فساد نفوذ کنه شفافیت به کندی عمل میکنه و الکترونیکی شدن فساد از بحث خرد و همه کسی به کلان و عده معدودی ختم میکنه
    تمام

  • ozone
    ozone | ۱۰ آذر ۱۳۹۹

    خیلی خوبه و بهتر میشه اگر مردم محرم این سامانه باشند و شفافیت اطلاعات را به دنبال داشته باشد

  • Mehrdad A.S.H
    Mehrdad A.S.H | ۹ آذر ۱۳۹۹

    خیلی خوبه اگه درست پیش بره

  • neghab
    neghab | ۹ آذر ۱۳۹۹

    یکی به این اسکول بگه تو اول کارت ملی مردمو بده بعد بیا در مورد دولت الکترونیک نطق کن

مطالب پیشنهادی