ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ویرجین گلکتیک از لباس فضانوردی خلبانان فضاپیمای VSS Unity رونمایی کرد

«ویرجین گلکتیک» در آستانه پرواز آزمایشی فضاپیمای VSS Unity در همکاری با کمپانی «آندر آرمور» از لباس فضانوردی خلبانان این فضاپیما رونمایی کرد. ویرجین گلکتیک می‌گوید لباس‌های فضانوردی جدید تنها ۱ کیلوگرم وزن داشته و ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۵ آذر ۱۳۹۹ | ۱۷:۰۰

«ویرجین گلکتیک» در آستانه پرواز آزمایشی فضاپیمای VSS Unity در همکاری با کمپانی «آندر آرمور» از لباس فضانوردی خلبانان این فضاپیما رونمایی کرد.

ویرجین گلکتیک می‌گوید لباس‌های فضانوردی جدید تنها ۱ کیلوگرم وزن داشته و در آنها از پارچه لباس‌های خلبانان هواپیماهای جنگنده استفاده شده است. این لباس‌ها فاقد سیستم شبیه‌سازی فشار بوده ولی به گفته سازنده قادر به تحمل فشار سفرهای رفت و برگشت پی‌درپی به فضا با سرعت بیش از سه برابر سرعت صوت هستند. ویرجین گلکتیک مهر ماه سال قبل از نسخه سرنشینان این لباس رونمایی کرده بود.

طراحی لباس‌ها به گونه‌ای است که در شرایط گرانش صفر یا چسبیدن به صندلی فضاپیما در سرعت‌های بالا سبب ناراحتی سرنشینان نشده و دمای بدن را در فازهای مختلف پرواز تنظیم می‌کنند. اطلاعات چندانی از کفش‌های این لباس فضاوردی فاش نشده، ولی ظاهر آنها تا حدی یادآور کفش Stellar Tactical Side-Zip آندر آرمور است.

لباس فضانوردی جدید برای پرواز آزمایشی هفته بعد فضاپیمای VSS Unity مورد استفاده قرار خواهد گرفت. ویرجین گلکتیک می‌خواهد ۱۱ دسامبر (۲۱ آذر) پرواز آزمایشی سرنشین دار فضاپیمای VSS Unity را از فرودگاه آینده نگرانه «اسپیس‌پورت» انجام دهد. این شرکت ابتدا قصد داشت پرواز آزمایشی را در تاریخ ۱۹ تا ۲۳ نوامبر (۲۹ آبان تا ۳ آذر) انجام دهد، ولی به دلیل مشکلات ناشی از بحران کرونا تاریخ پرواز عقب افتاد. این مأموریت اولین سفر فضاپیمای VSS Unity به فضا از فوریه ۲۰۱۹ و اولین پرواز فضایی ویرجین گلکتیک از فرودگاه تجاری اسپیس‌پورت در نیو مکزیکو به شمار می‌رود.

فضاپیمای VSS Vanity جدیدترین مدل فضاپیمای SpaceShipTwo به شمار می‌رود. این فضاپیما توانایی حمل شش سرنشین و دو خلبان را داشته و قادر به حمل سرنشین و محموله در سفرهای کوتاه مدت زیر مداری (Suborbital) است. این فضاپیما توسط هواپیمای غول پیکری به نام WhiteKnightTwo از زمین بلند می‌شود و در ارتفاعی در حدود ۱۵ هزار متری از آن جدا شده و سفر فضایی را آغاز می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی