ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

زاکربرگ ماه گذشته میلادی ۲۸۰ میلیون دلار از سهام فیسبوک خود را فروخته است

مدیرعامل فیسبوک، مارک زاکربرگ در ماه گذشته میلادی نزدیک به ۲۸۰ میلیون دلار از سهام خود در این شبکه اجتماعی را به فروش رسانده که اولین فروش او در سال جاری میلادی محسوب می‌شود. زاکربرگ ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۶ آذر ۱۳۹۹ | ۲۳:۳۰

مدیرعامل فیسبوک، مارک زاکربرگ در ماه گذشته میلادی نزدیک به ۲۸۰ میلیون دلار از سهام خود در این شبکه اجتماعی را به فروش رسانده که اولین فروش او در سال جاری میلادی محسوب می‌شود.

زاکربرگ از تاریخ ۱۹ آبان شروع به فروش سهام خود کرده و حالا تقریبا روزانه با فروش سهام خود، ۱۲.۱ میلیون دلار درآمد دارد. فروش سهام پس از پایان یکسال معمولی برای این شبکه اجتماعی آغاز شده است. ارزش سهام فیسبوک در سال جاری میلادی رشد ۳۷ درصدی را تجربه کرده، در حالی که شاخص «نزدک-۱۰۰» رشد ۴۰ درصدی داشته است.

زاکربرگ هر سهم را در محدوده قیمتی ۲۶۷ تا ۲۸۷ دلار به فروش رسانده و تمام فروش‌ها طبق برنامه‌های معاملاتی از پیش تعیین شده کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) انجام شده‌اند.

فروش سهام به ارزش ۲۸۰ میلیون دلار زندگی بسیاری از افراد را تغییر می‌دهد، اما با توجه به ثروت بالای زاکربرگ، این مبلغ تاثیری روی زندگی او ندارد.

مارک زاکربرگ با سرمایه ۱۰۶ میلیارد دلاری به عنوان پنجمین ثروتمند در جهان شناخته می‌شود. جف بزوس با سرمایه ۱۸۵ میلیارد دلاری در صدر لیست قرار گرفته و ایلان ماسک با سرمایه ۱۴۵ میلیارد دلاری نفر دوم لیست است. بیل گیتس با سرمایه ۱۲۹ میلیارد دلاری در رتبه سوم به چشم می‌خورد.

تخمین زده می‌شود ثروت زاکربرگ از زمان عرضه عمومی سهام فیسبوک در سال ۲۰۱۲ تا به امروز، سالانه رشد ۹ میلیارد دلاری را تجربه کرده و ارزش سهام این کمپانی ۵۸۰ درصد افزایش داشته است.

تا به امروز مارک زاکربرگ ۱۲.۷۲ میلیارد دلار سهام خود را به فروش رسانده که بیشترین آن مربوط به سال ۲۰۱۳ می‌شود. در آن سال ارزش سهام این شبکه اجتماعی دو برابر شد و مدیرعامل آن تصمیم به فروش سهام به ارزش ۲.۳ میلیارد دلار گرفت. در آن زمان گفته شد زاکربرگ برای پرداخت مالیات‌های خود این میزان سهام را فروخته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی