ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اوبر واحد تاکسی خودران خود را به استارتاپ Aurora فروخت

اوبر سرانجام کسب و کار خودران خود را به استارتاپ Aurora فروخت و به هدف بلندپروازانه خود برای جایگزینی رانندگان با هوش مصنوعی پایان داد. همانطور که ماه قبل شایعه شده بود، اوبر کسب و ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۸ آذر ۱۳۹۹ | ۰۹:۳۰

اوبر سرانجام کسب و کار خودران خود را به استارتاپ Aurora فروخت و به هدف بلندپروازانه خود برای جایگزینی رانندگان با هوش مصنوعی پایان داد.

همانطور که ماه قبل شایعه شده بود، اوبر کسب و کار خودران خود را به استارتاپ Aurora Innovations فروخت. به موجب این قرارداد اتومبیل‌های خودران Aurora روی پلتفرم درخواست تاکسی اوبر فعالیت خواهند کرد. اوبر ۴۰۰ میلیون دلار در Aurora سرمایه گذاری می‌کند و دارا خسروشاهی، مدیرعامل اوبر، عضو هیئت مدیره این استارتاپ می‌شود. آنطور که در گزارش آمده ارزش استارتاپ Aurora پس از تصاحب واحد خودران اوبر (ATG) به ۱۰ میلیارد دلار خواهد رسید.

اوبر با فروش واحد خودران خود به اهداف بلندپروازانه‌اش برای جایگزینی رانندگان با هوش مصنوعی پایان داد. این شرکت قصد داشت با توسعه فناوری خودران اختصاصی، تعداد رانندگان خود را کاهش داده و کمی از هزینه‌ها بکاهد، ولی مشکلات یکی پس از دیگری گریبانگیر آن شدند.

ماشین‌های خودران

«ویمو» زیرمجموعه گوگل و رقیب اوبر در زمینه توسعه فناوری خودران از اوبر به خاطر سرقت اسرار تجاری شکایت کرد. این دو شرکت سرانجام به توافق رسیدند و اوبر موظف به پرداخت جریمه چند صد میلیون دلاری شد، اما یکی از مهندسین ارشد اوبر (و سابق گوگل) به نام «آنتونی لواندوفسکی» به جرم سرقت اسناد به ۱۸ ماه زندان محکوم شد.

اما فاجعه بزرگ تر برای اوبر، کشته شدن یک زن ۴۹ ساله توسط یکی از اتومبیل‌های خودران اوبر حین عبور از خیابان بود. اوبر پس از مدتی دوباره آزمایش اتومبیل‌های خودران را هر چند بسیار محدود شروع کرد. آزمایش‌ها نسبتاً خوب پیش می‌رفتند و این شرکت با رونمایی از نسل جدید اتومبیل‌های خودران با قابلیت‌های امنیتی بیشتر قصد داشت آزمایش‌ها را به شهرهای مختلف آمریکا گسترش دهد.

اما شیوع ویروس کرونا آخرین میخ را بر تابوت واحد خودران اوبر زد. با ضربه مهلک این ویروس بر پیکره شرکت‌های اشتراک سفر و تاکسی اینترنتی، خسروشاهی فروش‌ بخش های زیان‌ده را به امید جبران بخشی از ضررها ضروع کرد. بر اساس برخی گزارش‌ها، اوبر علاوه بر فروش واحد خودران احتمالاً می‌خواهد‌بخش تاکسی پرنده را به استارتاپی به نام Joby Aviation بفروشد.

به نظر می‌رسد Aurora بتواند واحد خودران اوبر را نجات دهد. این استارتاپ سال ۲۰۱۶ توسط Chris Urmson مهندس ارشد پروژه فناوری خودران گوگل تأسیس شده و در زمینه توسعه فناوری خودران برای کامیون‌ها و تاکسی‌ها فعالیت می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • fayyaz.saeed
    fayyaz.saeed | ۱۹ آذر ۱۳۹۹

    خوب کاری کردی دارا خان، بذار چهار تا مهاجر و بیکارم نونی بخورن.

مطالب پیشنهادی