ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

محبوبیت و قیمت بالای PS5 و گرافیک RTX 3090 آنها را به طعمه سارقان بدل کرد

پلی استیشن ۵ و کارت گرافیک جیفورس RTX 3090 به خاطر محبوبیت بالا و تعطیلات آخر سال میلادی، در حال حاضر جزو محصولات کمیاب به شمار می‌روند و همین مساله آنها را به طعمه خوبی ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۰ آذر ۱۳۹۹ | ۰۸:۳۰

پلی استیشن ۵ و کارت گرافیک جیفورس RTX 3090 به خاطر محبوبیت بالا و تعطیلات آخر سال میلادی، در حال حاضر جزو محصولات کمیاب به شمار می‌روند و همین مساله آنها را به طعمه خوبی برای سارقان تبدیل کرده است.

به گزارش Tom's Hardware، حدود ۴۰ جعبه کارت گرافیک RTX 3090 به ارزش تقریبی ۳۴۰ هزار دلار از MSI دزدیده شده است. قیمت این کارت گرافیک قدرتمند ۱۴۹۹ دلار است، اما اغلب به خاطر کمیاب بودن چند صد دلار گران‌تر در eBay به فروش می‌رسد. آنطور که MSI می‌گوید احتمالاً افرادی در داخل شرکت در سرقت کارت‌ها دست داشته‌اند.

سارقان پلی استیشن ۵ نیز برای به دست آوردن آن از روش‌های خلاقانه استفاده کرده و حتی جان خود را به خطر می‌اندازند. سارقان در انگلستان کامیون حمل این کنسول را تعقیب کرده و با ایستادن روی کاپوت درب پشتی کامیون را باز می‌کنند. به گزارش روزنامه تایمز تاکنون از این روش در سال جاری میلادی ۲۷ مرتبه برای سرقت اجناس و کالاهای گرانقیمت استفاده شده است.

یکی از خریداران PS5 از آمازون انگلستان پس از باز کردن جعبه کنسول خود با این صحنه مواجه شد.

تعدادی از کاربران که از آمازون اقدام به خرید PS5 کرده بودند، به جای دریافت این کنسول کالاهای دیگری مثل سرخ کن، غذای سگ و گربه، لوازم آشپرخانه و کالاهای دیگر را دریافت کردند. کارکنان آمازون می‌گویند سرقت پلی استیشن ۵ از انبارهای این شرکت بسیار مشکل است، بنابراین سارقان احتمالاً با استفاده از روشی که پیشتر توضیح داده شد، کامیون حمل را محاصره کرده و کنسول‌ها را با محصولات دیگر جابجا کرده‌اند. آمازون به خریدارانی که قربانی این کلاهبرداری شده‌اند دوباره PS5 ارسال کرده است.

PS5 و کارت گرافیک RTX 3090 به ترتیب ۴۹۹ و ۱۴۹۹ دلار قیمت دارند، اما به خاطر تأثیر منفی کرونا بر زنجیره تأمین و تعطیلات آخر سال به شدت کمیاب شده و با قیمت‌های نجومی به فروش می‌رسند، به طوری که کنسول جدید سونی تا ۱۰۲۴ دلار و کارت گرافیک پرچمدار انویدیا تا ۲۰۷۶ دلار در eBay مشاهده شده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • hasan
    hasan | ۲۰ آذر ۱۳۹۹

    عجب اونا وضعشون خوبه بازم دزدی میکنن

    • حمید
      حمید | ۲۰ آذر ۱۳۹۹

      آهان ، همه‌ ی همه اروپایی ها وضعشون خو خوبه و هر چی بدبخت بیچارس همه ایرانین ، تو خودت میتونی باور کنی ؟

مطالب پیشنهادی