ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کاربران امسال با دانلود 130میلیارد اپ 112 میلیارد دلار در گوگل ‌پلی و اپ‌استور خرج کردند

به پایان سال 2020 نزدیک می‌شویم و طبق روال هر سال، «App Annie» گزارش آمار دانلود اپلیکیشن را در اپ استور و گوگل پلی را منتشر کرده است. آمارها نشان می‌دهد در سال جاری میلادی ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۰ آذر ۱۳۹۹ | ۱۲:۱۰

به پایان سال 2020 نزدیک می‌شویم و طبق روال هر سال، «App Annie» گزارش آمار دانلود اپلیکیشن را در اپ استور و گوگل پلی را منتشر کرده است. آمارها نشان می‌دهد در سال جاری میلادی کاربران بیش از 130 میلیارد اپ دانلود کرده‌اند. درنتیجه شاهد افزایش 10 درصدی آمار دانلودها نسبت به سال گذشته هستیم.

میزان هزینه کرد کاربران نیز در هر دو فروشگاه رشد 25 درصدی نسبت به سال قبل داشته و تا پایان سال 2020 به رقمی در حدود 112 میلیارد دلار خواهد رسید.

معمولا آمار افزایش دانلود به بازارهای نوظهور مربوط می‌شد؛ اما امسال شرایط کمی متفاوت بود. همه گیری بیماری کرونا باعث شد تا کاربران بیش از پیش به راهکارهای دیجیتالی و به اپلیکیشن‌ها برای استفاده در محل کار، تحصیل، سرگرمی، خرید و سایر موارد روی خوش نشان بدهند.

در نتیجه نه تنها آمار دانلود اپ‌ها افزایش پیدا کرده، بلکه زمان استفاده از برنامه‌ها و میزان هزینه کرد آنها برای چنین اپ‌هایی نیز روند رو به رشدی داشته است.

در سال 2020 که به روزهای پایانی آن نزدیک می‌شویم، تعداد دانلود اپلیکیشن در گوگل پلی حدود 160 درصد بیشتر از اپ استور گزارش می‌شود. هرچند آمار دانلود اپ در هر دو فروشگاه نسبت به سال قبل حدود 10 درصد افزایش داشته است. سهم دانلود اپ‌های مخصوص بازی 40 درصد گزارش شده است.

اپ‌های مخصوص بازی 45 درصد سهم دانلود برنامه در گوگل پلی را به خود اختصاص می‌دهد. دانلود اپ‌های بازی در سال 2020 نسبت به سال گذشته در این فروشگاه رشد 5 درصدی داشته است. 30 درصد سهم اپ‌های دانلود شده در اپ استور به برنامه‌های بازی تعلق دارد.

در شرایط پاندمی کرونا، کاربران زمان بیشتری را با گوشی، تبلت و تجهیزات هوشمند می‌گذرانند. آمارها نشان می‌دهد میزان استفاده از دیوایس‌های هوشمند در سال جاری 25 درصد نسبت به سال قبل افزایش پیدا کرده است. به نظر می‌رسد کاربران اندروید 3.3 تریلیون ساعت روی دستگاه‌های اندرویدی زمان صرف کرده‌اند.

شرایط پاندمی کرونا تغییراتی در وضعیت بازار دانلود اپ نیز ایجاد کرده است. کاربران iOS در کشورهای ایالات متحده، ژاپن و انگلیس بیشترین آمار دانلود را به خود اختصاص دادند. این در حالی است که طی سال‌های 2018 و 2019، بیشترین دانلودها مربوط به کشورهای ایالات متحده، چین و ژاپن بود.

همین وضعیت در بازار دانلود اپ‌های اندرویدی نیز دیده می‌شود. پیشتر کاربران گوگل پلی شهروندان بازارهای ایالات متحده، کره جنوبی و آلمان بودند که بر خلاف دو سال گذشته از نظر شد کاربران کشورهای دیگری همچون ژاپن و انگلیس را پشت سر گذاشته‌اند.

بر اساس این آمار برترین اپ‌ها در سال 2020 از نظر دانلود تیک‌تاک، فیسبوک، واتساپ و زوم بوده‌اند. از نظر هزینه کرد نیز تیندر، تیک‌تاک،یوتیوب و دیزنی پلاس رتبه‌های برتر را به خود اختصاص داده‌اند و در نهایت از نظر کاربران فعال ماهیانه نیز رتبه‌های اول تا سوم در اختیار فیسبوک، واتساپ و مسنجر فیسبوک است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ali_mlk
    ali_mlk | ۲۱ آذر ۱۳۹۹

    احتمالا 100 میلیاردش واسه اپل باشه 12 تا هم گوگل خخخ، ای اپل بازای پولدار

مطالب پیشنهادی