ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فرانسه گوگل و آمازون را 162 میلیون دلار جریمه کرد

«آژانس حفاظت از داده‌های فرانسه»، گوگل را 120 میلیون دلار و آمازون را 42 میلیون دلار به دلیل عدم اطلاع رسانی به کاربران در مورد کوکی‌های تبلیغاتی جریمه می‌کند. آژانس حفاظت از داده‌های فرانسه موسوم ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۱ آذر ۱۳۹۹ | ۱۳:۰۲

«آژانس حفاظت از داده‌های فرانسه»، گوگل را 120 میلیون دلار و آمازون را 42 میلیون دلار به دلیل عدم اطلاع رسانی به کاربران در مورد کوکی‌های تبلیغاتی جریمه می‌کند.

آژانس حفاظت از داده‌های فرانسه موسوم به «CNIL» اعلام کرد که در مجموع 100 میلیون یورو (120 میلیون دلار) جریمه برای کوکی‌های تبلیغاتی مربوط به وب‌سایت «Google.fr» و 35 میلیون یورو (42 میلیون دلار) جریمه برای دامنه «Amazon.fr» در نظر گرفته است.

آمازون و گوگل متهم هستند که کوکی‌های قرار داده شده در این وب‌سایت‌ها به عنوان ابزاری برای ردیابی داده‌های شخصی کاربران مورد استفاده قرار می‌گرفته است و کاربران نیز از این موضوع بی‌اطلاع بوده‌اند و حریم خصوصی آنها درنظر گرفته نشده است.

این آژانس سه مورد نقض رضایت کاربران را در کوکی‌های غیرضروری از سوی وب‌سایت گوگل و دو مورد تخلف نیز برای آمازون شناسایی کرده و در بیانیه‌ای اعلام کرد:

« از آنجایی که کوکی‌ها به عنوان ابزاری برای ردیابی داده‌های شخصی کاربران و بدون اطلاع و رضایت آنها مورد استفاده قرار گرفته است، به موجب ماده 82 قانون حفاظت از داده‌ها باید جریمه‌ای برای آن وب‌سایت‌ها درنظر گرفته شود.»

در مورد آمازون هم هرچند پس از ورود کاربر به سایت بنری در مورد استفاده از کوکی به نمایش درمی‌آید اما به باور CNIL این بنر نه اطلاعات کافی را در مورد ردیابی تبلیغاتی کاربر ارائه می‌کند و نه به افراد اجازه می‌دهد رضایت خود را در این مورد اعلام کنند.

ظاهرا وب‌سایت آمازون نیز به صورت شفاف شرایط را برای کاربران خود توضیح نداده است و با توجه به اینکه غول‌های فناوری از کوکی‌ها برای ردیابی تبلیغات استفاده می‌کنند، طبق قانون همه چیز باید برای کاربران شفاف و روشن باشد.

سخنگوی گوگل نیز در پاسخ به اتهامات وارد شده در بیانیه‌ای اعلام کرد:

«کاربرانی که از گوگل استفاده می‌کنند، انتظار دارند ما به حریم خصوصی آنها احترام بگذاریم. فرقی نمی‌کند که این افراد دارای حساب کاربری در گوگل باشند یا نداشته باشند. گوگل  زیرساخت‌های قدرتمند و ایمنی دارد و سعی می‌کند با سیستم‌های کنترلی مناسب، خدمات خود را ارائه دهد. تصمیم فرانسه تحت قوانین ePrivacy این تلاش‌ها را نادیده می‌گیرد. در ادامه با CNIL در ارتباط خواهیم بود تا بتوانیم با درک بهتر مسایل، نگرانی‌های موجود را برطرف کنیم.»

سخنگوی آمازون نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد:

«ما با تصمیم CNIL مخالف هستیم. حافظت از حریم خصوصی مشتریان همیشه از اولویت‌های اصلی آمازون بوده است. ما همواره روش‌های حفظ حریم خصوصی را به روز می‌کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که نیازها و انتظارات مشتریان برآورده می‌‌شود. این قوانین کاملا با کلیه قوانین اجرایی در هر کشوری که با آن کار می‌کنیم مطابقت دارد.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • Alireza?
    Alireza? | ۲۵ آذر ۱۳۹۹

    162میلیون دلار برای این شرکت ها کمه باید میلیارد دلاری جریمه بشن

  • mohammad mahdi dehqani
    mohammad mahdi dehqani | ۲۱ آذر ۱۳۹۹

    اگه جریمه رو ندن چی میشه ؟

    • Chapdast
      Chapdast | ۲۱ آذر ۱۳۹۹

      در اولین قدم سرویس هاشون در خود فرانسه فیلتر میشه و درامدشو از دست میده قدم های بعدی رو کشورهای دیگه اتحادیه اروپا انجام میدن.
      تا جایی پیش میرن که جریمه پرداخت بشه یا یک توافق دیگر انجام بشه.
      به این میگن قدرت اتحاد

      • Sadra.Z
        Sadra.Z | ۲۱ آذر ۱۳۹۹

        کاملا صحیحه؛ ولی اینم باید در نظر بگیرین... گوگل با فاصله خیلی خیلی خیلی زیاد و نجومی جلوتر از سایر موتورای جست‌وجو‌ـه و آمازون هم شاید بهترین فروشگاه اینترنتی جهانیه. دلیل اینکه منم گفتم کار سختی در پیش دارن، همینه!

    • Sadra.Z
      Sadra.Z | ۲۱ آذر ۱۳۹۹

      اصولا و از نظر فنی، حق با طرف فرانسویه؛ منتها گوگل و آمازون رقبای بدبدن و چغری هستن! امیدوارم بتونن به حقشون برسن!

  • Sadra.Z
    Sadra.Z | ۲۱ آذر ۱۳۹۹

    مثل این میمونه که یه کشور جهان‌سومی، بیاد و سازمان‌ملل رو به نقض حقوق‌بشر در کشور خودش متهم کنه... حتی اگه حق با اونم باشه، کار سختی برای احقاق حقوقش در پیش خواهد داشت! (متاسفانه)

مطالب پیشنهادی