ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

استارلاینر
علمی

بوئینگ تاریخ دومین پرواز آزمایشی کپسول «استارلاینر» را اعلام کرد

بوئینگ به تازگی از انجام دومین پرواز آزمایشی کپسول بدون سرنشین «CST-100 استارلاینر» در تاریخ ۹ فروردین ۱۴۰۰ خبر داده است. بوئینگ با استفاده از این کپسول می‌خواهد فضانوردان را راهی ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۳ آذر ۱۳۹۹ | ۲۳:۳۰

بوئینگ به تازگی از انجام دومین پرواز آزمایشی کپسول بدون سرنشین «CST-100 استارلاینر» در تاریخ ۹ فروردین ۱۴۰۰ خبر داده است.

بوئینگ با استفاده از این کپسول می‌خواهد فضانوردان را راهی ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) کند. شرکت تحت مدیریت ایلان ماسک، اسپیس ایکس توانسته با کپسول کرو دراگون خود به چنین موفقیتی دست پیدا کند. بوئینگ در اولین آزمایش استارلاینر با مشکل مواجه شد.

ناسا و بوئینگ رسما اعلام کرده‌اند که «Orbital Flight Test 2» یا OFT-2 این کپسول برای تاریخ ۹ فروردین ۱۴۰۰ برنامه‌ریزی شده. این کپسول به وسیله راکت «اتلس ۵» روانه فضا خواهد شد و بوئینگ ماموریت خود را در «کیپ کاناورال، فلوریدا» آغاز می‌کند.

ناسا و بوئینگ ابتدا به دنبال انجام دومین پرواز آزمایشی در سال جاری میلادی بودند، اما برنامه‌های آن‌ها تغییر کرد. مقامات آژانس فضایی ایالات متحده آمریکا در ماه نوامبر اعلام کردند به علت مشکلات نرم افزاری، برنامه دومین پرواز آزمایشی این کپسول با تاخیر مواجه شده. در آن زمان ناسا از پیشرفت‌های بوئینگ در نرم افزار پرواز و آزمایش آن خبر دارد.

استارلاینر

طبق اعلام ناسا، بوئینگ بیش از ۹۰ درصد اقدامات پیشنهادی یک مرجع مستقل که ماموریت «Orbital Flight 1» را مورد بررسی قرار داده، انجام داده است. ناسا و بوئینگ کارهای زیادی برای مرحله پایانی نرم افزار پرواز این کپسول انجام داده‌اند. در ماه آوریل بوئینگ اعلام کرد خود هزینه‌های ماموریت OFT-2 را تامین می‌کند.

مشکلات ماموریت OFT-1 مانع از اتصال کپسول به ایستگاه فضایی بین‌المللی شد. این ماموریت در دسامبر ۲۰۱۹ انجام شد و یکی از دلایل بروز این مشکل، عملکرد اشتباه تایمر بود. این موضوع باعث شد فضاپیما پس از پرتاب تصور کند در مرحله اشتباهی از ماموریت قرار دارد.

یکی از مشکلات نرم افزاری می‌توانست باعث برخورد ماژول سرویس فضاپیما با کپسول پس از مرحله جداسازی شود. به احتمال زیاد چنین مواردی در دومین آزمایش این کپسول رخ نمی‌دهد و شاید سال آینده استارلاینر فضانوردان را راهی ISS کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی