ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تاپ ۱۰: نوستالژیک‌ترین گوشی‌های بازار موبایل ایران [تماشا کنید]

در روزگاری نه چندان دور در بازار موبایل کشورمان، روزهای آرامی هم پیدا می‌شد که تنها دغدغه کاربران، انتخاب نوع گوشی از بین نوکیا یا سونی اریکسون بود. روزگاری که سایه دلار این گونه بر ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۲۳ آذر ۱۳۹۹ | ۱۰:۳۰

در روزگاری نه چندان دور در بازار موبایل کشورمان، روزهای آرامی هم پیدا می‌شد که تنها دغدغه کاربران، انتخاب نوع گوشی از بین نوکیا یا سونی اریکسون بود. روزگاری که سایه دلار این گونه بر سر بازار موبایل نیفتاده بود و کاربران با اندکی پس‌انداز می‌توانستند بهترین گوشی‌های بازار را خریداری کنند. منظورم دهه شمسی گذشته است. روزگاری که نوکیا N95 و سونی اریکسون P990 بی‌رحمانه در بازار می‌تاختند و کاربران را شیفته خود می‌کردند. از همین رو تصمیم گرفتیم تاپ تن این هفته را به نوستالژیک‌ترین گوشی‌های بازار ایران اختصاص دهیم. با دیجیاتو همراه باشید.

تماشای ویدیو در آپارات دیجیاتو:

تماشای ویدیو در یوتوب دیجاتو:

نوکیا، سونی‌اریکسون و موتورولا، بی‌شک از پرچمداران بازار موبایل در دهه ۸۰ شمسی بودند. رقابت این برند‌ها در کنار برندهای کره‌ای نظیر سامسونگ و ال‌جی بازار را رنگارنگ کرده بود. چنین تنوعی باعث شده بود تا دست مردم برای انتخاب گوشی باز باشد. البته در این میان گوشی‌هایی وجود داشتند که تقریبا همه آن‌ها را خریداری کرده بودند. گوشی‌هایی مانند سونی‌اریکسون K750، نوکیا N73 و موتورولا ریزر. این گوشی‌ها مانند ویروسی به جان بازار کشورمان افتاد و به دلیل ارائه ویژگی‌های جالب، به سرعت بین کاربران محبوب شدند.

البته قیمت این گوشی‌ها هم برای آن زمان کمی بالا بود. برای مثال خوب خاطرم هست که نوکیا N95 با آن مکانیزم اسلاید دوگانه‌اش، چیزی نزدیک به ۵۴۰ هزار تومان قیمت داشت! رقمی که اکنون باید برای یک گوشی ساده پرداخت کنید. درست است که خرید گوشی سخت بود، اما همان‌طور هم که در ابتدای این مطلب گفتم، با کمی پس‌انداز می‌توانستید بهترین گوشی بازار را خریداری کنید. گزاره‌ای که در حال حاظر اصلا صدق نمی‌کند. البته در این بین گوشی‌های دیگری هم وجود داشتند که به جرات می‌توان گفت هر ایرانی آن را داشته است. نوکیا ۱۱۰۰. گوشیی که به عقیده بسیاری از کاربران تمام نشدنی است و همیشه جایی مخصوص به خود را در قبل ما خواهد داشت.

طبیعتا گوشی‌های دیگری در این لیست وجود دارند که به آن اشاره‌ای نکردیم. از همین رو حتما گوشی‌هایی که برای شما نوستالژیک است را در بخش کامنت‌ها برایمان بنویسید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (20 مورد)
  • PersianCode
    PersianCode | ۲۶ آذر ۱۳۹۹

    5130 music express نوکیا عالی بود یادش بخیر.....قدیما نسبت به امروز خیلی گوشیا متنوع تر بودن(از لحاظ شکل ظاهری)الان همشون شدن یه مشت مستطیل سیاه

  • sajjad fayyazi
    sajjad fayyazi | ۲۵ آذر ۱۳۹۹

    بدترین گوشی k 310 بود با اون موس مزخرفش.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی