ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

هاچبک برقی هیوندای آیونیک 5 با دو موتور الکتریکی و برد حرکتی 550 کیلومتر در راه است

شرکت هیوندای خود را برای معرفی یک اتومبیل برقی جدید آماده می‌کند. این خودرو که در حقیقت نسخه تولیدی کانسپت EV 45 محسوب می‌شود، با نام آیونیک 5 راهی بازار شده و در زمان کنونی ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۷ دی ۱۳۹۹ | ۱۸:۳۰

شرکت هیوندای خود را برای معرفی یک اتومبیل برقی جدید آماده می‌کند. این خودرو که در حقیقت نسخه تولیدی کانسپت EV 45 محسوب می‌شود، با نام آیونیک 5 راهی بازار شده و در زمان کنونی تست‌های جاده‌ای را پشت سر می‌گذارد. در رابطه با مشخصات فنی آیونیک 5 اطلاعات رسمی منتشر نشده، اما از طریق پلتفرم آنلاینی که شاخه اتریشی هیوندای برای پیش‌خرید نسخه First Edition این خودرو طراحی کرده، برخی جزئیات آن را به بیرون درز کرده است که شامل صحت گذاری به استفاده از دو موتور برقی مجزا برای این خودرو می شود.

هاچبک برقی هیوندای آیونیک 5
تصویر منتسب به آیونیک 5

نکته جالب اینکه اندکی بعد از درز جزئیات، دست‌اندرکاران سایت هیوندای اتریش اقدام به حذف صفحه مربوطه کردند، ولی با وجود این سایت TheKoreanCarBlog با گرفتن اسکرین‌شات اطلاعات موجود را ذخیره‌سازی نموده است!

بر اساس اسکرین‌شات‌های گرفته شده، نسخه First Edition جزو مجهزترین نسخه‌های هیوندای آیونیک 5 خواهد بود. این نسخه نیروی خود را از پیشرانه‌ای مشتمل بر دو موتور الکتریکی دریافت کرده و هر چهار چرخ آن از نیروی تولیدی بهره‌مند خواهند شد. گفته می‌شود این پیشرانه دو موتوره در مجموع قدرتی برابر با 308 اسب بخار داشته و در عرض 5.2 ثانیه سرعت خودرو را به 100 کیلومتر در ساعت خواهد رساند.

هیوندای وظیفه تامین انرژی پیشرانه آیونیک 5 نسخه First Edition را بر عهده باتری 58 کیلووات ساعتی خواهد گذاشت. این باتری طبق استاندارد WLTP تا 280 مایل (450 کیلومتر) مسافت دوام می‌آورد.

برای کسانی که دنبال برد حرکتی بیشتر باشند، هیوندای باتری 73 کیلووات ساعتی را به عنوان یک آپشن پیشنهاد خواهد کرد، این باتری هم تا 342 مایل (550 کیلومتر) مسافت نیاز به شارژ مجدد نخواهد داشت. به غیر از باتری حجیم‌تر، سقف مجهز به پنل خورشیدی که قبلا برای سوناتای هیبریدی عرضه شده، دیگر آپشن پیشنهادی به مشتریان آیونیک 5 نسخه First Edition خواهد بود.

هاچبک برقی هیوندای آیونیک 5

آنطور که برخی منابع ذکر کرده‌اند، هیوندای آیونیک 5 از سیستم شارژ 800 ولتی پشتیبانی نموده و در عرض 18 دقیقه تا 80 درصد از ظرفیت باتری آن پر می‌شود. جالب اینکه این خودرو مثل برخی از موبایل‌های هوشمند که به قابلیت شارژ معکوس مجهز هستند، خواهد توانست با نرخ حداکثر 3.5 کیلووات انرژی سایر لوازم و دستگاه‌ها را تامین کند. برای مثال این خودرو قادر خواهد بود یک سیستم تهویه سایز متوسط و یا تلوزیون 55 اینچی را تا 24 ساعت روشن نگه دارد.

شایان ذکر است شاخه اتریشی هیوندای تا تاریخ 31 ژانویه 2021 سفارشات مشتریان را ثبت خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی