ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیفون ۱۳ و ۱۳ پرو با نمایشگر LTPO و نرخ رفرش 120 هرتز معرفی می‌شوند

با وجودی که مدت زمان زیادی از رونمایی و عرضه گوشی‌های هوشمند سری آیفون 12 نمی‌گذرد؛ خبرهای مختلفی در مورد نسل بعدی آیفون منتشر می‌شود. براساس گزارش منتشر شده از سوی وب‌سایت کره‌ای، کوپرتینونشین‌ها قصد ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۱ دی ۱۳۹۹ | ۰۹:۳۵

با وجودی که مدت زمان زیادی از رونمایی و عرضه گوشی‌های هوشمند سری آیفون 12 نمی‌گذرد؛ خبرهای مختلفی در مورد نسل بعدی آیفون منتشر می‌شود. براساس گزارش منتشر شده از سوی وب‌سایت کره‌ای، کوپرتینونشین‌ها قصد دارند فقط دو مدل پرو آیفون 13 را با نمایشگر OLED و نرخ بروزرسانی 120 هرتز به بازار عرضه کنند.

باوجودی که پیشتر گفته شده بود همه مدل‌های نسل بعدی آیفون اپل از نمایشگری با نرخ بروزرسانی بالا بهره خواهند برد؛ اما گزارش اخیر می‌گوید تنها آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرو مکس با نمایشگر «ProMotion» و رفرش ریت 120 هرتز در دسترس کاربران قرار خواهند گرفت.

در این صورت آیفون 13 و آیفون 13 مینی از نمایشگر  LTPS و نسخه‌های پرو از نمایشگر 120 هرتزی LTPO برخوردار خواهند بود. LTPS  سرواژه‌های کلمات «پلی سیلیکون با دمای پایین» و  LTPO سرواژه‌های کلمات «اکسید پلی کریستالی با دمای پایین» است. در واقع اپل برای جلوگیری از مصرف انرژی ناشی از نرخ بروزرسانی بالا، از نمایشگرهای LTPO استفاده می‌کند که همان فناوری OLED با 5 تا 10 درصد مصرف انرژی بهینه تر است.

در مجموع منبع گزارش اندازه نمایشگر، نوع پنل و نرخ تازه‌سازی چهار مدل از آیفون 13 را بدین شکل بیان می‌کند:

آیفون 13 مینی: نمایشگر 5.4 اینچی LTPS، نرخ بروزرسانی 60 هرتز.

آیفون 13: نمایشگر 6.1 اینچی LTPS، نرخ بروزرسانی 60 هرتز.

آیفون 13 پرو: نمایشگر 6.1 اینچی LTPO، نرخ بروزرسانی 120 هرتز.

آیفون 13 پرو مکس: نمایشگر 6.7 اینچی LTPO ، نرخ بروزرسانی 120 هرتز.

استفاده از نمایشگرهای LTPO به اپل اجازه می‌دهد که بروزرسانی نمایشگر را تا نرخ مورد نظر تغییر دهد. چنین ویژگی به کاهش مصرف انرژی در نمایشگرهای همیشه روشن کمک می‌کند. کوپرتینویی‌ها از این فناوری در نمایشگر اپل واچ 5 و اپل واچ 6 بهره برده‌اند. سامسونگ نیز از همین ویژگی در نمایشگر گلکسی نوت 20 الترا استفاده کرده است.

گفته می‌شود اپل تامین نمایشگر نسخه پرو مکس و نسخه مینی آیفون 13 را به سامسونگ دیسپلی و تامین بخشی از نمایشگرهای دیگر مدل‌های آیفون 13 به غیر از نسخه پرو مکس را به ال‌جی دیسپلی سپرده است.

انتظار می‌رود آیفون 13 اپل شهریورماه سال آینده رونمایی شود. بی‌شک تا آن زمان تغییرات بسیاری در طراحی و تولید نسل بعدی آیفون اپل رخ خواهد داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی