ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

برنامه کاری ۹۹۶
تکنولوژی

کاهش ۱۲ میلیارد دلاری دارایی‌های جک ما در پی فشارهای دولت چین

بنیانگذار سایت علی‌بابا یکی از ثروتمندترین افراد جهان است اما طی ۲ ماهه گذشته و به واسطه فشارهای دولت چین بر شرکت‌هایش ۱۲ میلیارد دلار از ثروت وی کاسته شده است. سهام جک ما در علی ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۱ دی ۱۳۹۹ | ۱۲:۱۰

بنیانگذار سایت علی‌بابا یکی از ثروتمندترین افراد جهان است اما طی ۲ ماهه گذشته و به واسطه فشارهای دولت چین بر شرکت‌هایش ۱۲ میلیارد دلار از ثروت وی کاسته شده است.

سهام جک ما در علی بابا و تعدادی دیگر از سرمایه‌گذاری‌های وی، ثروت این کارآفرین سرشناس را تا دو ماه قبل به ۶۲ میلیارد دلار رسانده بود و برخی انتظار داشتند که وی حتی به ثروتمندترین فرد آسیا بدل شود اما با عقب‌گردی خیره کننده حالا ۱۲ میلیارد دلار دارایی خود را از دست داده تا با ثروت ۵۰.۹ میلیارد دلاری به رده ۲۵ متمول‌ترین افراد دنیا سقوط کند. برای درک بهتر مبلغی که وی از دست داده باید بدانید که درآمد نفتی ایران در سال جاری از ۵ میلیارد دلار فراتر نخواهد رفت.

قانون گذاران چینی در اکتبر امسال قوانین جدیدی را برای کسب و کارهای مالی فناوری محور تعیین کردند که باعث تحت فشار قرار گرفتن گروه مالی Ant شد. این گروه قصد داشت با عرضه اولیه سهام به ارزش ۳۷ میلیارد دلار رکوردی جدید در دنیای فناوری ثبت کند اما انتقادهای جک ما از دولت چین باعث شد «شی جین پینگ»، رئیس جمهور این کشور دستور توقف عرضه اولیه را صادر کند.

در مرحله بعد بانک مرکزی چین از یک برنامه اصلاحی برای Ant پرده‌برداری کرد که در آن گروه مذکور به سرپیچی از قوانین و انحصارگرایی متهم شده بود. به گفته مقامات این کمپانی که به عنوان بازوی پرداخت فروشگاه آنلاین علی‌بابا شروع به کار کرد، به واسطه فقدان ساختار سالم و لطمه به رقبای کوچکتر خود، به حقوق مصرف‌کننده آسیب وارد می‌کند.

دولت برای اصلاح این مشکلات از گروه Ant خواسته کسب و کارهای اعتباری، بیمه، مدیریت دارایی و سایر کسب و کارهای مالی را طبق قانون اصلاح کند. در حالی که هنوز این اصلاحات عملی نشده سهام علی بابا طی هفته گذشته با کاهش ۱۰ درصدی همراه بوده و این یکی از عواملی است که به دارایی جک ما لطمه زده است.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • طاووس
    طاووس | ۱۲ دی ۱۳۹۹

    چطو دولت چین بدز انتقاد این کارو کرده یهو یادش افتاده که باید دلش برای شرکتای کوچیکتر بسوز عجبا حکومت کمونیستیه دیگه نقطه ضعفشونو پیداکردم

  • Reza12022
    Reza12022 | ۱۱ دی ۱۳۹۹

    خاک تو سر چین با این کارا شرکت های خودشو بی ارزش میکنه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی