ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

احتمال عرضه کراس‌اوور چینی یما T60 با برند LEVDEO در ایران

یما T60 یک کراس‌اوور چینی است که توسط یکی از خودروسازان گمنام چینی ساخته شده و در حقیقت از پروتون X70‌ یا جیلی Boyue کپی برداری شده است و از شباهت ظاهری عجیبی با این ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۱۲ دی ۱۳۹۹ | ۲۱:۰۰

یما T60 یک کراس‌اوور چینی است که توسط یکی از خودروسازان گمنام چینی ساخته شده و در حقیقت از پروتون X70‌ یا جیلی Boyue کپی برداری شده است و از شباهت ظاهری عجیبی با این دو خودرو برخودار است.

با نگاهی به تاریخچه یما می توان دریافت که این شرکت از دهه 1980 فعالیت‌های صنعتی خود را با به هم پیوستن چهار کمپانی محلی آغاز کرده است اما در میانه دهه 90 میلادی این کمپانی کم کم از رده کمپانی‌های خودروساز ناپدید شد و فروش بسیار پایینی را تجربه کرد و حالا نیز در زمره خودروسازان درجه دو و سه چینی محسوب می شود و حتی در زمینه طراحی نیز دست به کپی برداری از سایر خودروهای چینی موجود در بازار می زند.

LEVDEO

اوایل سال 2019 کمپانی یما به همراه “LEVDEO”، که ساخت خودروهای برقی را انجام می‌دهد، طبق توافق نامه همکاری مشترکی اعلام کردند که ساختارهای جدیدی را برای تولید در نظر گرفته‌اند و تصمیم دارند محصولات متفاوت‌تری را با نشان‌های یِما و LEVDEO به بازار عرضه کنند.

یما T60 یک کراس‌اوور شهری یا شاسی‌بلند جمع‌وجور است و در همان سگمنتی قرار دارد که خودروهایی نظیر ام وی ام X22، جک s3 و هایما S5 قرار دارند. ابعاد و اندازه این خودرو به ترتیب عبارت است از: 4360 میلی‌متر طول، 1830 میلی‌متر عرض، 1680 میلی‌متر ارتفاع و 2550 میلی‌متر فاصله دو محور.

طراحی داخلی یما T60 یا همان LEVDEO نسبتا منحصر به فرد است و این خودرو کابین زیبایی را در مقایسه با دیگر رقبا ارائه می‌کند. اکثر قسمت‌های کابین با قطعات مشکی رنگ ساخته شده‌اند اما یک نوار کرومی در قسمت میانی داشبورد، موجب شده که فضای داخلی خودرو بیش از حد ساده نباشد. البته این طرح نوآورانه نیست و در بسیاری دیگر از کراس‌اوورهای چینی مشاهده شده است.

آپشن ها و امکانات رفاهی LEVDEO، یما T60

کامل‌ترین نمونه یما T60 به امکاناتی مانند سنسور نور و باران، چهار کیسه هوا، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سیستم کنترل پایداری، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین جلو و عقب، جلوآمپر دیجیتال، فرمان کمکی برقی، کروز کنترل، صندلی برقی راننده، سقف پانورامیک، تریم داخلی چرم مصنوعی، نمایشگر لمسی، بلوتوث، تهویه الکتریکی دستی، استارت دکمه‌ای، سنسور باد لاستیک و… مجهز است. یما T60 از نظر امکانات و طراحی داخلی، خودروی مناسبی در رده قیمتی خودش ارزیابی می‌شود، البته به شرطی که این آپشن ها در نسخه عرضه شده در کشور حذف نشده باشند.

مشخصات فنی و قیمت احتمالی LEVDEO

استفاده از پیشرانه‌های 1.5 لیتری تقریبا در تمامی خودروهای چینی وارد شده به کشورمان دیده می شود که البته ریشه در قوانین و استانداردهای داخلی چین دارد و به سختی می‌توان خودرویی چینی را یافت که از این مدل پیشرانه یا نمونه توربوشارژر آن استفاده نکرده باشد.

زیر کاپوت LEVDEO یک پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی قرار دارد که حداکثر 112 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. این پیشرانه با یک گیربکس پنج سرعته دستی یا اتوماتیک CVT همراه است که با توجه به سابقه خودروسازان ایرانی در امر عرضه کراس‌اوورهای چینی، احتمالا تنها نسخه اتوماتیک LEVDEO به بازار کشورمان راه خواهد یافت، هرچند با توجه به رقبای این خودرو که در بسیاری موارد از پیشرانه های توربو بهره می برند، احتمال عرضه نسخه توربو با قدرت 156 اسب بخار نیز چندان دور از ذهن نیست.

یما T60 یا همان LEVDEO در نسخه توربو و در بازار چین با قیمتی در حدود 13 هزار دلار به فروش می‌رسد. با تبدیل این قیمت براساس نرخ ارز امروز و با توجه به سابقه خودروسازان در قیمت‌گذاری، باید انتظار اعلام قیمتی در حدود 600 الی 700 میلیون تومان را برای LEVDEO داشته باشیم. این قیمت سبب می‌شود تا LEVDEO سطح رقابت خود را ارتقا داده و خود را هم‌سنگ محصولاتی همچون ام وی ام X33s ببیند. با این حال باید صبر کنیم و ببینیم که اصلاً چه شرکتی قصد دارد LEVDEO را به بازار ایران عرضه کند و در نهایت آن را با چه قیمت و مشخصاتی عرضه خواهد کرد.

اما نکته مهم در خصوص چنین خودروهایی، مبحث غم انگیز خدمات پس از فروش است که متاسفانه طی سال های اخیر، به معضلی برای خریداران خودروهای چینی گمنام در بازار کشور بدل شده است و ممکن است در خصوص این خودرو تازه نیز تکرار شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • hasan imani
    hasan imani | ۱۲ دی ۱۳۹۹

    من تا حالا فکر میکردم مسئولین ما با اون کشورهای غربی که همش توش جنگه فامیلن ولی الان احساس میکنم با چین هم قطعا بده بستون فامیلی دارن

مطالب پیشنهادی