ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دارپا در پی ساخت دوربین دید در شب با ابعاد یک عینک معمولی است

وزارت دفاع آمریکا به دنبال کاهش ابعاد و وزن دوربین‌های دید در شب بوده و می‌خواهد نسخه جدید را شبیه عینک‌های معمولی بسازد. آژانس پروژه‌های پژوهشی پیشرفته دفاعی آمریکا به اختصار «دارپا» تحت برنامه‌ای به ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۳ دی ۱۳۹۹ | ۲۲:۳۰

وزارت دفاع آمریکا به دنبال کاهش ابعاد و وزن دوربین‌های دید در شب بوده و می‌خواهد نسخه جدید را شبیه عینک‌های معمولی بسازد.

آژانس پروژه‌های پژوهشی پیشرفته دفاعی آمریکا به اختصار «دارپا» تحت برنامه‌ای به نام ENVision در پی متحول کردن دوربین‌های دید در شب است. هدف نهایی این آژانس ساخت دوربین دید در شبی است که از لحاظ ظاهری شبیه عینک‌های طبی معمولی خواهد بود. این عینک جایگزین دوربین‌های فعلی سنگین خواهد شد که فشار زیادی بر گردن سرباز وارد کرده و میدان دید محدودی دارند.

ساخت دوربین دید در شب در حد و اندازه‌های یک عینک معمولی کار مشکلی است چرا که درون این قبیل دوربین‌ها تجهیزاتی قرار گرفته کوچک‌سازی آنها مشکل است. اما دارپا می‌گوید به لطف پیشرفت‌هایی که اخیراً حاصل شده محققان این آژانس توانسته‌اند نور فروسرخ را به کمک تنها یک لنز عینک به طیف مرئی تبدیل کرده و در نتیجه مسیر را برای توسعه دوربین دید در شب بسیار سبک هموار کنند.

دارپا می‌گوید تجهیزات دید در شب فعلی فشار زیادی بر گردن سربازان وارد کرده و در فاصله ۱۰ الی ۱۲ سانتی متر در مقابل کلاه‌خود قرار می‌گیرند. یکی از مدیر برنامه‌های دارپا سنگین بودن تجهیزات دید در شب فعلی را اینگونه توضیح می‌دهد: «مثل این است که روی کلاه کپ خود یک وزنه یک کیلوگرمی قرار داده و آن را در تمام طول روز روی سر بگذارید. استفاده طولانی مدت از چنین سیستمی سبب می‌شود تا سرباز پس از مدتی توانایی بالا آوردن سر خود را نداشته باشد و از دستان برای بلند کردن سر و جهت دهی آن استفاده کند.»

دوربین‌های دید در شب فعلی علاوه بر وزن بالا میدان دید محدودی داشته و به گفته دارپا سربازان باید به طور مداوم سر خود را بچرخانند چرا که میدان دید تجهیزات فعلی تنها در حدود ۴۰ درجه است که در مقایسه با میدان دید چشمان (۱۲۰ درجه) بسیار کمتر بوده و استفاده از دوربین‌های فعلی را بیش از پیش مشکل‌تر می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی