ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

«مدیوم» با خرید استارتاپ Glose سرویس مطالعه کتاب را ارائه می‌کند

کمپانی «مدیوم» به تازگی اعلام کرد که استارتاپ Glose را با مبلغ نامشخصی خریداری می‌کند. Glose در حال ساخت اپلیکیشن‌های اندروید، iOS و تحت‌ وب خود است تا به کاربران خود (و در ادامه کاربران مدیوم) ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۷ دی ۱۳۹۹ | ۲۳:۱۵

کمپانی «مدیوم» به تازگی اعلام کرد که استارتاپ Glose را با مبلغ نامشخصی خریداری می‌کند. Glose در حال ساخت اپلیکیشن‌های اندروید، iOS و تحت‌ وب خود است تا به کاربران خود (و در ادامه کاربران مدیوم) امکان خرید، بارگیری و مطالعه کتاب در دستگاه‌های هوشمند را بدهد.

استارتاپ Glose که بی‌شباهت با خود مدیوم نیست. با استفاده از وب‌سایت و اپلیکیشن آن می‌توان به خرید و مطالعه کتاب در دستگاه‌های هوشمند پرداخت و درست مانند مدیوم، قسمت‌هایی از کتاب‌ها را برجسته کرد یا به اشتراک گذاشت. همچنین به تازگی Glose سرویس جداگانه‌ای را تحت عنوان Glose Education راه اندازی کرده است.

همانطور که از نام این سرویس پیداست، این سرویس برای دانشگاه‌ها و دبیرستان‌ها طراحی شده و به معلمان اجازه می‌دهد تکالیف مربوط به خود را منتشر کنند و امکان کتابخوانی گروهی هم در این سرویس قرار داده شده. این پلتفرم بیش از 1 میلیون کاربر دارد و 25 دانشگاه معتبر از جمله دانشگاه استنفورد و کلمبیا در سرویس Glose Education حضور دارند.

با ادغام این دو سرویس، مستقیما از طریق مدیوم می‌توان به بیش از 1.5 میلیون کتاب دسترسی پیدا کرد. البته هزینه‌ این کتاب‌ها شامل اشتراک 5 دلار ماهیانه و 50 دلار سالانه مدیوم نمی‌شود و هزینه‌ آن‌ها را باید به صورت جداگانه پرداخت کرد. به عقیده‌ی «نیکولاس پرینسن» مدیرعامل Glose این ایده به کشف عمیق ایده‌ها و موضوعات مختلف کمک بسیار زیادی می‌کند. او در ادامه به سی‌ان‌ان بیزنس گفت: «در این پلتفرم پس از مطالعه‌ی مقاله‌ای تنها با یک کلیک می‌توان کتابی را خریداری کرد که به آن محتوا مربوط می‌شود.»

Glose دهمین محصول خریداری شده توسط مدیوم است و اهمیت آن زمانی مشخص می‌شود که متوجه این مسئله باشیم که مدیوم در تلاش است تا افراد بیشتری را مجبور به پرداخت هزینه محتوای نوشتاری کند و در این کار رقبایی مانند Substack نیز دارد. برنامه مدیوم برای ادغام کتاب‌ها در پلتفرمش زمانی هوشمندانه‌تر به نظر می‌رسد که می‌بینیم برخی از نویسندگان مشهور مدیوم، همین حالا چندین کتاب را به بازار عرضه کرده‌اند. به راحتی می‌شود سیستمی را تصور کرد که بدون خروج از پلتفرم، در آن قادر خواهید بود مقاله‌ای از یک نویسنده را پیدا کنید و سپس یک کتاب از همان شخص خریداری کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی