ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

رنو کایگر معرفی شد؛ یک کراس‌اوور اقتصادی برای بازار کشورهای در حال توسعه

شرکت رنو از یک کراس‌اوور جدید با نام کایگر (Kiger) پرده‌برداری کرد. این کراس‌اوور کوچک طولی برابر با 3,991 میلی‌متر داشته و در دسته کامپکت‌ها جای می‌گیرد. خودروساز فرانسوی این خودرو را فعلا برای بازار ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ | ۲۱:۰۰

شرکت رنو از یک کراس‌اوور جدید با نام کایگر (Kiger) پرده‌برداری کرد. این کراس‌اوور کوچک طولی برابر با 3,991 میلی‌متر داشته و در دسته کامپکت‌ها جای می‌گیرد. خودروساز فرانسوی این خودرو را فعلا برای بازار هند رونمایی کرده، اما کشورهای در حال توسعه نیز به‌تدریج میزبان آن خواهند بود.

کایگر برای نخستین بار در نوامبر 2020 و در قالب یک مدل مفهومی معرفی شد. این خودرو با آنکه از لحاظ پیکره و اشکال هندسی بدنه شباهت‌های زیادی به کوئید دارد، ولی از لحاظ ابعاد اندکی از آن بزرگ‌تر است. در واقع رنو با توسعه کایگر، فضای خالی بین کوئید و داستر را پر کرده است.

با وجود طولی کمتر از 4 متر، فاصله محوری کایگر 2,500 میلی‌متر است

با توجه به شرایط نه‌چندان مساعد جاده‌های هند، رنو کایگر هم مثل اکثر مدل‌هایی که مخصوص این کشور تولید می‌شوند، خودرویی مرتفع بوده و شاسی آن 205 میلی‌متر از سطح زمین فاصله دارد.

از نظر طراحی بیرونی، کایگر را می‌توان ترکیبی از چند مدل مختلف رنو دانست. در نمای روبرو این کراس‌اوور کامپکت یک کوئید لوکس را در ذهن تداعی می‌کند! در نمای عقب هم چراغ‌های C شکل آن از کپچر الگوبرداری شده‌اند.

چراغ‌های جلو و عقب کایگر از نوع LED هستند

با آنکه کایگر یک اتومبیل اقتصادی محسوب می‌شود، ولی مشتریان می‌توانند آن را با رنگ دوگانه بدنه سفارش دهند. این خودرو در شش عرضه خواهد شد که عبارتند از سفید یخی، دو طیف خاکستری، قهوه‌ای، آبی و قرمز. رنو تریم‌های رده‌بالای این خودرو را با رینگ‌های 16 اینچی زیبا راهی بازار خواهد کرد.

هر دو مدل کایگر و کجار در کلاس کراس‌اوورهای کامپکت هستند، اما اختلاف طول بدنه آنها به 459 میلی‌متر می‌رسد

در داخل کابین با فضایی آشنا روبرو هستیم. در قسمت میانی داشبورد خوش‌فرم کایگر، یک نمایشگر ایستاده تبلت‌مانند با ابعاد 8 اینچی نصب شده، این نمایشگر در تریم‌های رده‌بالا از اپل کارپلی و اندروید اوتو پشتیبانی می‌کند. رنو وظیفه ارائه اطلاعات مورد نیاز راننده را هم به یک نمایشگر 7 اینچی در پشت فرمان محول کرده است.

استارت دکمه‌ای و سه کلید گردان مربوط به سیستم تهویه مطبوع یادآور سایر محصولات رنو هستند. این کلیدها دارای نمایشگرهای ساده‌ای هستند که مواردی از قبیل دما، شدت دمندگی و دریچه‌های فعال را نشان می‌دهند. جالب اینکه کایگر به شارژر وایرلس تلفن همراه نیز مجهز بوده و سیستم صوتی آن از کیفیت بالایی برخوردار است. به گفته رنو، سیستم صوتی Auditorium 3D Sound این خودرو دارای 8 اسپیکر (4 بلندگو و 4 توئیتر) بوده و می‌تواند بر اساس سرعت حرکت میزان بلندی صدا را تنظیم کند!

علی‌رغم جثه ریز، رنو مانور ویژه‌ای روی گستردگی فضای داخلی کایگر می‌دهد. فرانسوی‌ها ادعا می‌کنند فضای بار کایگر حجمی برابر با 405 لیتر دارد که در صورت خواباندن صندلی‌های عقب، این رقم به 879 لیتر افزایش می‌یابد.

در کنار این، محفظه‌های متعددی برای نگهداری از لوازم مختلف در قسمت‌های مختلف کابین طراحی و تعبیه شده که حجم کلی آنها برابر با 29 لیتر است. بد نیست بدانید کایگر اولین خودرو در کلاس خود است که از دو جعبه داشبورد سود می‌برد، یکی در قسمت فوقانی و دیگری در قسمت تحتانی.

و اما ویژگی‌ها و مشخصات فنی؛ رنو کایگر از پلتفرم ماژولی CMFA+ که با مینی‌ون ترایبر مشترک است، بهره می‌برد. در زیر کاپوت این کراس‌اوور اقتصادی، موتور یک لیتری سه سیلندر توربوشارژ قرار دارد. این موتور 100 اسب بخار قدرت و 160 نیوتن متر گشتاور تولید نموده و در همکاری با گیربکس 5 سرعته دستی یا نمونه آپشنال CVT چرخ‌های محور جلو را به حرکت وادار می‌کند.

کایگر با موتور 1 لیتری تنفس طبیعی نیز قابل انتخاب خواهد بود. این موتور 72 اسب بخار قدرت و 96 نیوتن متر گشتاور داشته و با گیربکس 5 سرعته دستی یا نمونه نیمه‌خودکار Easy-R ترکیب می‌شود.

هر چند قدرت موتورهایی که رنو برای کایگر در نظر گرفته زیاد نیست، ولی وزن این خودرو تنها 1,012 کیلوگرم بوده و اساسا نیازی به موتورهای خیلی قدرتمند، وجود ندارد.

برای رانندگی با کایگر سه حالت تعریف شده که عبارتند از اکو (اقتصادی)، نرمال و اسپرت. رنو می‌گوید با انتخاب حالت اسپرت، واکنش‌های موتور سریع‌تر شده و دنده‌ها در زمانی سریع‌تر می‌شوند.

ناگفته نماند رنو در سال‌های اخیر با پیروی از سیاست «Make in India» دولت هند، به طور ویژه بر بازار این کشور تمرکز کرده و قصد دارد با ارائه محصولاتی ارزان و با کیفیت، سهم خود را از آن افزایش دهد. شاید بدانید در این کشور پرجمعیت رقابت سختی بین مدل‌های کوچک و اقتصادی در جریان است و رنو کایگر باید به مصاف رقبایی مثل نیسان مگنایت، کیا سونت و هیوندای ونیو برود. در رابطه با قیمت این کراس‌اوور کوچک فعلا حرفی به میان نیامده، اما نباید از این لحاظ تفاوت زیادی با رقبای خود داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • noisymind
    noisymind | ۱۱ بهمن ۱۳۹۹

    خوش به حال کشور های در حال توسعه! برای کشور جهان چهارمی مثل ما چیزی ندارن؟!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی