ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مالی و سرمایه گذاری

تسلا اولین سال سودآورش را گزارش کرد: سود ۷۲۱ میلیون دلاری در ۲۰۲۰

تسلا برای اولین بار توانسته سال سودآوری را تجربه کند و از درآمد ۳۱.۵ میلیارد دلاری در ۲۰۲۰، سودی برابر ۷۲۱ میلیون دلار داشته باشد. این سازنده خودروهای الکتریکی به رشد بیشترش در ۲۰۲۱ امیدوار ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۰:۳۰

تسلا برای اولین بار توانسته سال سودآوری را تجربه کند و از درآمد ۳۱.۵ میلیارد دلاری در ۲۰۲۰، سودی برابر ۷۲۱ میلیون دلار داشته باشد. این سازنده خودروهای الکتریکی به رشد بیشترش در ۲۰۲۱ امیدوار است.

تسلا توانسته در سال ۲۰۲۰ با افزایش تولید محصولاتش در کالیفرنیا و چین مواجه شود و نزدیک به ۵۰۰ هزار خودرو به فروش برساند. این کمپانی همچنین در حال ساخت کارخانه در ایالت تگزاس آمریکا و آلمان است که انتظار می‌رود در سال جاری میلادی کارشان را شروع کنند و شاهد تولید محصولاتی در آن‌ها باشیم.

تسلا در گزارش مالی خود، ۲۰۲۰ را سالی دگرگون‌کننده برای تسلا خوانده و از افزایش سودآوری‌اش خبر داده‌:

«با وجود چالش‌‎های پیش‌بینی نشده جهانی، ما با افزایش چشمگیر حجم تولید، سودآوری و درآمدزایی توانستیم از پیش‌بینی‌های این صنعت فراتر عمل کنیم.»

در حالی که شرکت تحت مدیریت ایلان ماسک در سال ۲۰۱۹ با ضرردهی ۸۶۲ میلیون دلاری مواجه شده بود، در ۲۰۲۰ توانسته به سود ۷۲۱ میلیون دلاری دست پیدا کند. این کمپانی با افزایش درآمدش هم مواجه شده و با رشد ۲۸ درصدی توانسته درآمدی برابر ۳۱.۵ میلیارد دلار داشته باشد. در ۲۰۲۰ تسلا با رشد ۳۶ درصدی ساخت خودرو هم مواجه شد و نزدیک به ۵۰۰ هزار دستگاه در اختیار مشتریانش قرار داد.

تسلا

در سه ماهه چهارم ۲۰۲۰ این کمپانی با رشد ۱۵۷ درصدی سوددهی خود مواجه شد و توانست ۲۷۰ میلیون دلار سودآوری داشته باشد. در این بازه زمانی درآمد تسلا هم افزایش داشته و با رشد ۴۶ درصدی به ۱۰.۷ میلیارد دلار رسید.

با وجود این رشد درآمد و سودآوری، میزان سود هر سهم پایین‌تر از پیش‌بینی‌ تحلیلگران است. در حالی که کارشناسان سود ۱.۰۱ دلاری برای هر سهم پیش‌بینی کرده بودند، سود هر سهم این کمپانی برابر ۸۰ سنت است.

تسلا جزئیاتی درباره پیش‌بینی میزان فروش یا سوددهی در سال ۲۰۲۱ منتشر نکرده اما می‌خواهد میزان تولیدش را در چندین سال آینده افزایش دهد:

«در افق چند ساله انتظار داریم با رشد ۵۰ درصدی تحویل خودرو مواجه شویم. در برخی سال‌ها شاید رشد بیشتری را تجربه کنیم و انتظار داریم چنین موضوعی در ۲۰۲۱ رخ دهد.»

این کمپانی در نهایت به کمبود نیمه‌رساناها اشاره کرده، مشکلی که سایر خودروسازها هم با آن دست و پنجه می‌کنند و البته به گفته تسلا، اثرات آن موقت خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی