ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هکرها با هدف مسمومیت آب آشامیدنی به یکی از تصفیه‌خانه‌های آمریکا حمله کردند

هکرها در سال‌های گذشته حملات مخرب زیادی علیه اهداف مختلفی انجام دادند، اما در جدیدترین تلاش به دنبال آسیب گسترده به مردم عادی بودند. اخیرا یک هکر یا گروهی از هکرها قصد داشته‌اند آب یک ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ | ۰۹:۳۰

هکرها در سال‌های گذشته حملات مخرب زیادی علیه اهداف مختلفی انجام دادند، اما در جدیدترین تلاش به دنبال آسیب گسترده به مردم عادی بودند. اخیرا یک هکر یا گروهی از هکرها قصد داشته‌اند آب یک شهر در ایالت فلوریدا را مسموم کنند.

طبق گزارشی جدید، مقامات عمومی شهر «اولدزمار» در فلوریدا اعلام کرده‌اند که فردی توانسته بطور غیرمجاز به کامپیوتر یکی از تصفیه‌خانه‌های آب شهر دسترسی پیدا کند. یکی از کارکنان این مرکز که در حال نظارت روی ایستگاه از راه دور بوده، نفوذ هکر به این سیستم را مشاهده کرده است.

این هکر توانسته نشانگر ماوس این سیستم را حرکت دهد و وارد نرم افزاری شود که برای کنترل ترکیب شیمیایی منبع آب مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامه این گروه هکری غلظت «سدیم هیدروکسید» را از ۱۰۰ قسمت در میلیون، به ۱۱,۱۰۰ قسمت در میلیون افزایش داده است.

این ترکیب شیمیایی که با نام «قلیاب» هم شناخته می‌شود، به مقدار کم برای تنظیم میزان اسیدی بودن آب مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر این ترکیب به میزان زیادی در آب وجود داشته باشد، برای انسان بسیار خطرناک خواهد بود.

تصفیه‌خانه آب

خوشبختانه هکرها در این حمله موفق ظاهر نشدند و کارمند این مرکز تصفیه آب توانسته به سرعت غلظت سدیم هیدروکسید را به حالت اولیه و سطح نرمال برگرداند. گروهی که پشت چنین حمله‌ای بوده، به علت امکان دسترسی از راه دور کارکنان به کامپیوترها برای عیب‌یابی، توانسته کنترل یکی از کامپیوترها را در دست بگیرد.

به گفته مقامات، حتی اگر یکی از پرسنل متوجه چنین موضوعی نمی‌شد، چندین روز طول می‌کشید که این آب به منبع آب شهر وارد شود. علاوه بر این، تجهیزات دیگری هم قادر به تشخیص تغییرات چشمگیر سطح pH هستند.

در حال حاضر مقامات شهری و همچنین FBI در حال بررسی پرونده هستند، اما تا به امروز فردی را دستگیر نکرده‌اند و تنها به چندین سرنخ رسیده‌اند. این احتمال وجود دارد که منشا این حمله خارج از ایالات متحده آمریکا باشد.

آمریکا در ماه‌های گذشته تحت حملات سایبری گسترده‌ای قرار گرفته و در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ، وزارتخانه‌های این کشور با حملات هکری از طریق نرم افزار «SolarWinds» روبه‌رو شد. همین موضوعی باعث شده رئیس جمهور جدید این کشور، جو بایدن چندین میلیارد دلار برای بهبود امنیت سایبری آمریکا بودجه درنظر بگیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • BEHNAM
    BEHNAM | ۲۲ بهمن ۱۳۹۹

    نگاه جهان سومی ها رو ? چقد عقب افتادن، راستی اینا اصن میدونن که ما کرونا نمیگیگیریم?

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی