ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سرعت اینترنت
کسب و کار

گزارش Speedtest: میانگین سرعت اینترنت موبایل در ایران به ۲۶ مگابیت در ثانیه رسید

اسپیدتست جدیدترین گزارش خود از سرعت اینترنت کشورهای مختلف جهان برای ژانویه ۲۰۲۱ را منتشر کرده که از افزایش سرعت اینترنت در ایران خبر می‌دهد. اسپیدتست ماهانه گزارشی درباره سرعت اینترنت ثابت و موبایل در ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۳ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۷:۳۰

اسپیدتست جدیدترین گزارش خود از سرعت اینترنت کشورهای مختلف جهان برای ژانویه ۲۰۲۱ را منتشر کرده که از افزایش سرعت اینترنت در ایران خبر می‌دهد.

اسپیدتست ماهانه گزارشی درباره سرعت اینترنت ثابت و موبایل در جهان منتشر می‌کند که در جدیدترین آن برای ژانویه ۲۰۲۱، شاهد کاهش میانگین سرعت اینترنت موبایل در سطح جهان هستیم که پس از چندین ماه چنین اتفاقی رخ داده است. میانگین سرعت جهانی اینترنت موبایل از ۴۷.۲۰ مگابیت بر ثانیه در دسامبر ۲۰۲۰ به ۴۶.۷۴ مگابیت بر ثانیه کاهش پیدا کرده است.

میانگین سرعت اینترنت ثابت و موبایل جهان در ژانویه ۲۰۲۱

در ژانویه ۲۰۲۱ میانگین سرعت اینترنت ثابت در سطح جهان برخلاف اینترنت موبایل، با افزایش همراه بوده و به ۹۶.۶۸ مگابیت بر ثانیه رسیده که نزدیک به ۲ مگابیت بر ثانیه از ماه دسامبر بیشتر است.

به سراغ سرعت اینترنت در ایران می‌رویم که طبق جدیدترین گزارش اسپیدتست، در هر دو بخش ثابت و موبایل بهبود عملکرد را تجربه کرده. میانگین سرعت اینترنت ثابت در ایران با بیش از ۱ مگابیت بر ثانیه افزایش نسبت به دسامبر ۲۰۲۰، به ۱۹.۴۲ مگابیت بر ثانیه رسیده است. این سرعت باعث شده کشورمان با ۵ پله صعود نسبت به ماه دسامبر، در رتبه ۱۳۱ جدول به چشم بخورد.

سرعت اینترنت در ایران
میانگین سرعت اینترنت ثابت در ایران ژانویه ۲۰۲۱

در سطح جهان تغییری در رتبه‌های اول تا چهارم جدول ایجاد نشده و سنگاپور همچنان با سرعت اینترنت ثابت ۲۴۷.۵۴ مگابیت بر ثانیه در صدر جدول به چشم می‌خورد. در مقام‌های بعدی به ترتیب کشورهای هنگ‌کنگ، تایلند و رومانی با سرعت‌های ۲۲۹.۴۵، ۲۲۰.۵۹ و ۱۹۸.۰۱ مگابیت بر ثانیه قرار گرفته‌اند. دانمارک هم با یک پله صعود و سرعت ۱۹۰.۳۲ مگابیت بر ثانیه، در رتبه پنجم جای گرفته است.

بالاترین سرعت اینترنت ثابت در ژانویه ۲۰۲۱

سرعت اینترنت در ایران در بخش موبایل هم بهبود پیدا کرده و با سه رتبه صعود، در رده ۸۵ قرار گرفته. در حالی که سرعت اینترنت موبایل کشورمان در دسامبر ۲۰۲۰ برابر ۲۵.۳۰ مگابیت بر ثانیه از سوی اسپیدتست اعلام شده بود، در ژانویه این سرعت به ۲۶.۰۹ مگابیت بر ثانیه افزایش پیدا کرده است.

سرعت اینترنت در ایران
میانگین سرعت اینترنت موبایل در ایران در ژانویه ۲۰۲۱

در ژانویه ۲۰۲۱ امارات متحده عربی توانسته با یک پله صعود در صدر جدول اینترنت موبایل قرار بگیرد و سرعت ۱۸۳.۰۳ مگابیت بر ثانیه را در اختیار شهروندانش قرار دهد. کره جنوبی هم در این ماه یک پله صعود کرده و حالا با سرعت ۱۷۱.۲۶ مگابیت بر ثانیه در رتبه دوم قرار گرفته. قطر با سرعت ۱۷۰.۶۵ مگابیت بر ثانیه و دو پله سقوط، در رتبه سوم به چشم می‌خورد.

بالاترین سرعت اینترنت موبایل در ژانویه ۲۰۲۱

چین بدون تغییر جایگاه و با سرعت ۱۴۹.۶۸ مگابیت بر ثانیه در رتبه چهارم قرار دارد. در نهایت عربستان سعودی با دو پله صعود در رتبه پنجم خودنمایی می‌کند. این کشور اینترنت موبایل را با سرعت ۱۱۵.۸۴ مگابیت بر ثانیه در اختیار شهروندانش قرار می‌دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • مهرداد
    مهرداد | ۴ اسفند ۱۳۹۹

    جوک آخر سال هم رسید???
    ما به ۱مگابایت هم راضی هستیم ۲۵ مگابایت بقیش برای خودتون

    • Ramin joelson
      Ramin joelson | ۴ اسفند ۱۳۹۹

      دوست عزیز سرعت اینترنت رو بر مبنای مگابیت محاسبه میکنن نه مگابایت. حجم مصرفی رو با مگابایت. تو مقاله درست نوشته شده 26 مگابیت میشه 3.2 مگابایت. که سرعت متوسط سیم کارت تقریبا همینه. من با ایرانسل سرعت اینترنتم حدود 48 مگابیته که میشه حدود 6 مگابایت. خیلی ها فرق مگابایت و مگابیت رو نمیدون.

  • sajadparvini
    sajadparvini | ۴ اسفند ۱۳۹۹

    والا ما که حتی نزدیک به این عدد هم ندیدیم

  • ali_mlk
    ali_mlk | ۴ اسفند ۱۳۹۹

    اگه در ساعات شلوغ روز میانگین بگیرن اونوقت میفهمن که ۴جی ایران به اندازه ۲جی هم کارایی نداره و عملا دسترسی به اینترنت مختل میشه و بزور میشه سیاستی باز کرد
    دلیل اصلیش عدم وجود آنتن های اپراتور ها در مکان های شلوغه و چون اکثر مردم دیگه گوشی هوشمند دارن و به اینترنت وصلن و دیتای همه روشنه آنتن های کم نمیتونن این حجم از اتصال رو انجام بدن و عملا شبکه غیرقابل استفاده میشه، واقعا نمیدونم چرا این همه سال بجای این همه تبلیغ برای اینکه بگن همجا تحت پوشش قرار داره بجاش فکری بحال افزایش ظرفیت و بالا بردن تعداد آنتن ها نمیکنن

مطالب پیشنهادی