ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

شناسایی نوزاد مبتلا به گونه جدید کرونا با حجم ویروسی ۵۱ هزار برابر بیماران عادی

نوزاد آمریکایی مبتلا به نوع جدید کرونا که تعداد ذرات ویروسی موجود در بدنش در حدود ۵۱۴۱۸ برابر تعداد ذرات ویروسی سایر بیماران است، حیرت پزشکان را برانگیخت. پزشکان دقیقا نمی‌دانند چرا این حجم ذرات ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۷ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۹:۰۰

نوزاد آمریکایی مبتلا به نوع جدید کرونا که تعداد ذرات ویروسی موجود در بدنش در حدود ۵۱۴۱۸ برابر تعداد ذرات ویروسی سایر بیماران است، حیرت پزشکان را برانگیخت. پزشکان دقیقا نمی‌دانند چرا این حجم ذرات ویروسی در بدن نوزاد وجود دارد و آن را به گونه جدیدی از بیماری نسبت داده اند.

بررسی‌های محققان نشان می‌دهد که نوزاد مبتلا به نوع جدیدی از ویروس کرونا شده است. تاکنون هشت بیمار دیگر نیز با همین وضعیت تحت درمان قرار گرفته‌اند. هنوز به صورت دقیق مشخص نیست که این نوع جدید کرونا برای کودکان نسبت به انواع قبلی خطرناک‌تر است یا خیر و باید تحقیقات بیشتری در این زمینه انجام شود.

به گزارش «واشنگتن پست» این نوزاد در بیمارستان ملی کودکان در واشنگتن دی سی تحت درمان قرار دارد. وی مبتلا به نوع جدید کرونا است که به تازگی شناسایی شده است. شهریور ماه نیز نوزاد دیگری به نوع سبک تری از همین گونه ویروس کرونا مبتلا شده بود ولی درنهایت بهبود یافت.

هنوز از میزان خطرناک بودن نوع جدید ویروس کرونا اطلاعی در دست نیست. ظاهرا ویروس جدید ساختار پروتئینی متفاوتی دارد و ممکن است باعث عفونت بیشتری شود.

داده‌های آماری نشان می‌دهد که کودکان کمتر در معرض ابتلا به نوع شدید کووید-۱۹ قرار دارند. هرچند هنگامی که کودک با فردی آلوده در تماس باشد، احتمال ابتلای وی به بیماری کرونا بالا خواهد بود. محققان اطلاعات زیادی در مورد پیامدهای ویروس کرونا در کودکان و نوزادان در دست ندارند.

طی پنج ماه گذشته تعداد موارد ویروس کرونا در کودکان به شکل چشمگیری افزایش یافته است. ابتلا به موارد شدید کرونا در کودکان بسیار نادر است،‌ اما در صورت ابتلا ممکن است عوارض جانبی جدی و طولانی مدت از جمله آسیب مغزی را به دنبال داشته باشد. در بین کودکان، میزان مرگ و میر در بیماران رنگین پوست بسیار بالاتر از همسالان سفید پوست گزارش شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (17 مورد)
  • molavy
    molavy | ۸ اسفند ۱۳۹۹

    منتظر خبر های بیشتر از این دست باشید، بعد کرونا انگلیسی ... قیافه یک عده که بد جور میسوزه دیدن داره

  • mohsen aghaz
    mohsen aghaz | ۸ اسفند ۱۳۹۹

    نامردا دعوا بود چرا نمیگید بیام شرط بند مشت اول ۵۰۰۰ تومان

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی