ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

این حلقه قابلیت ناشناس مرورگر را به دنیای واقعی می‌آورد

یک شرکت طراحی در آمریکا سرگرم ساخت حلقه‌ای است که می‌تواند هویت فرد را حتی با ثبت شدن تصویر چهره‌اش توسط دوربین مخفی نگه دارد. این حلقه Me.Ring نام دارد و توسط شرکت طراحی Argodesign در ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۶:۱۰

یک شرکت طراحی در آمریکا سرگرم ساخت حلقه‌ای است که می‌تواند هویت فرد را حتی با ثبت شدن تصویر چهره‌اش توسط دوربین مخفی نگه دارد.

این حلقه Me.Ring نام دارد و توسط شرکت طراحی Argodesign در دست ساخت است. این حلقه دکمه‌ای دارد که کاربر زمانی که می‌خواهد اطلاعات شخصی‌اش مثل تصویر چهره، موقعیت مکانی و غیره قابل جمع‌آوری باشند، آن را روشن کرده و زمانی که می‌خواهد به شکل ناشناس در اجتماع ظاهر شود، کلید خاموش را می‌زند. این حلقه به عبارت ساده قابلیت Incognito Mode در مرورگرها را به دنیای واقعی می‌آورد.

Jenny Clark، از مدیران ارشد Argodesign می‌گوید: «این حلقه تقریباً کلید تعامل کردن (یا نکردن) با اجتماع یا هر چیزی که شما اسمش را می‌گذارید است.» البته در حال حاضر فقط ماکت این حلقه ساخته شده و توسعه زیرساخت نرم افزاری آن نیازمند برداشتن موانع مختلف به ویژه موانع حقوقی، همکاری با دولت و شرکت‌های خصوصی است. اپلیکیشن این حلقه به کاربر اجازه تنظیم میزان اشتراک گذاری داده‌هایی مثل اطلاعات تماس با شبکه‌های حرفه‌ای و داده‌های پزشکی با بیمارستان‌ها را می‌دهد.

Me.Ring احتمالاً از طریق بلوتوث یا دیگر پروتکل‌های کم مصرف بیسیم به موبایل و دستگاه‌های جمع آوری اطلاعات یا بیکن‌ها (Beacons) مثل گیت‌های ورود و خروج، دوربین‌ها و تابلوهای هوشمند متصل خواهد شد و علاوه بر پایش موارد رایج مثل شمارش گام‌ها و ارسال نوتیفیکیشن ایمیل، در نقش یک «معتمد» و «دلال اطلاعات» در دنیای مخفی ردیاب‌ها عمل خواهد کرد.

حلقه مورد بحث با این نقاط دسترسی (points of access) در ارتباط خواهد بود تا برای اشتراک گذاری داده‌ها با آنها «قرارداد دیجیتالی» امضا کند. این حلقه می‌تواند کاربر را از اینکه داده‌های او قابل جمع‌آوری هستند یا نه، مقدار داده‌های جمع‌آوری شده و اینکه اطلاعات او به چه منظوری جمع‌آوری شدند، باخبر کند.

Jared Ficklin، مدیر ارشد تکنولوژی Argodesign می‌گوید شرکت‌های خصوصی می‌توانند به کاربران برای جمع‌آوری اطلاعات آنها قرارداد بفرستند. برای مثال، اگر بوسیله یکی از بیکن‌ها مشخص شد که کاربر در رستوران «مک‌دونالد» غذا خورده، یک شرکت تبلیغاتی می‌تواند در ازای دادن کد تخفیف یا کوپن، مکان ۱۰ رستوران بعدی او را جمع‌آوری کند.

این حلقه کنترل بسیار بالایی روی اطلاعات اشتراک گذاشته شده می‌دهد، به همین دلیل هم موانع قانونی زیادی بر سر راه خود می‌بیند. دولت آمریکا اول باید قوانین مشخص و شفافی برای جمع‌آوری و مالکیت داده‌های شخصی تدوین کند. با این حال با وجود انواع سیستم‌های نظارتی و مهاجرت شهرها به سمت هوشمند شدن، ایده شرکت Argodesign می‌تواند در آینده نزدیک به واقعیت تبدیل شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی