ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

میتسوبیشی به تنها خودروساز ناموفق در کسب جوایز ایمنی IIHS بدل شد

هر ساله، سازمان ایمنی و بیمه بزرگراه‌های آمریکا، یعنی IIHS، نام خودروهایی که بالاترین امتیاز از سوی این سازمان را دریافت کرده اند، منتشر می‌کند، اما خبر بد برای میتسوبیشی اینجاست که فقط یک پیکاب ...

سپهر عظیمی
نوشته شده توسط سپهر عظیمی | ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ | ۲۳:۱۵

هر ساله، سازمان ایمنی و بیمه بزرگراه‌های آمریکا، یعنی IIHS، نام خودروهایی که بالاترین امتیاز از سوی این سازمان را دریافت کرده اند، منتشر می‌کند، اما خبر بد برای میتسوبیشی اینجاست که فقط یک پیکاب در این لیست حضور دارد. اما هیچ کدام از برندها به اندازه میتسوبیشی در این زمینه بد شانس نبوده اند!

بالاترین امتیازات ایمنی در IIHS، جایزه‌های Safety Pick Top و Safety Pick+ Top هستند. خبر خوب اینکه تعداد این جوایز برای سال 2021 افزایش یافته است. به گونه‌ای که امسال تعداد خودروهای معرفی شده از 64 دستگاه در سال گذشته، به 90 دستگاه رسیده است.

البته که میتسوبیشی فقط 4 محصول در بازار مهمی همچون آمریکا عرضه می‌کند. هاچ بک ساب کامپکت میراژ، قهرمان مسافت پیموده شده با یک باک سوخت در میان محصولات میتسو است. اوتلندر SUV هم ستون فقرات میتسوبیشی در بازار جهانی به شمار می‌رود.

اوتلندر اسپرت (ASX) و اکلیپس کراس هم وظیفه پر کردن سبد محصولات این شرکت را بر عهده دارند. اما نکته قابل تامل اینجاست که IIHS هیچ کدام از خودروهای میتسوبیشی را لایق دریافت جایزه ندانسته است!

در حالی که میتسوبیشی به تازگی نسل جدید اوتلندر را معرفی کرده تا با آن به نبرد نیسان روگ (ایکس تریل) برود، همین ایکس تریل توانسته مقام Top Safety Pick+ را برای سال 2021 دریافت کند. شاید اگر میتسوبیشی اندکی زودتر اوتلندر جدید را معرفی کرده بود، اکنون به جای ایکس تریل، او برنده بالاترین جایزه ایمنی آمریکا می‌شد.

اگرچه پیکاب‌ها اصلی ترین بازیگران بازار خودرو آمریکا هستند، اما از میان تمام آنها، فقط RAM 1500 Crew Cab توانسته به مقام Top Safety Pick دست یابد. جالب اینجاست که این محصول RAM، افزون بر آنکه تنها پیکاب برنده جایزه ایمنی IIHS است، بلکه تنها محصول ساخت گروه استلانتیس محسوب می‌شود که به این جایگاه، دست یافته است.

در همین حال، از گروه جنرال موتورز هم فقط دو محصول توسط کارشناسان IIHS منتخب شدند. کادیلاک XT6 با امتیاز  Top Safety Pick+ و شورولت اونیکس با نمره Top Safety Pick از تست‌های موسسه آمریکایی بیرون آمدند.

شاید شگفت آور باشد بدانید که گروه هیوندای شامل خودروهای هیوندای، کیا و جنسیس، روی هم رفته توانستند 17 جایزه از مجموع جوایز را تصاحب کنند! اما همان طور که پیش بینی می‌شد، ولوو با کسب 9 مقام Top Safety Pick+ توانست رتبه اول را در میان تمام برندهای شرکت کننده، به دست بیاورد.

جایزه‌های IIHS بر اساس عملکرد خودروها در دسته بندی‌های گوناگون، اهدا می‌شوند. میزان محافظت از سرنشینان در برخوردها، یکی از ملاک‌های مورد ارزیابی است. امکانات ایمنی موجود در خودرو و میزان اثر بخشی نور چراغ‌های جلو هم از فاکتورهای مهم در این زمینه هستند.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی