ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اوبر می‌خواهد سفارش‌های غذا را با ربات‌های خودران به مشتریان تحویل دهد

سال گذشته میلادی «اوبر» استارتاپ «Postmates X» را به ارزش ۲.۶۵ میلیارد دلار تصاحب کرد. اکنون بخش فعال در حوزه طراحی و توسعه ربات‌های خودران تحویل‌دهنده کالا این کمپانی قرار است تحت یک شرکت جدید ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۸:۴۵

سال گذشته میلادی «اوبر» استارتاپ «Postmates X» را به ارزش ۲.۶۵ میلیارد دلار تصاحب کرد. اکنون بخش فعال در حوزه طراحی و توسعه ربات‌های خودران تحویل‌دهنده کالا این کمپانی قرار است تحت یک شرکت جدید با عنوان «Serve Robotics» فعالیت خود را به صورت مستقل زیر نظر مدیرعامل ایرانی‌ الاصل خود، «علی کاشانی» ادامه دهد.

Serve Robotics در تلاش است تا برای توسعه سرویس ربات مستقل خود سرمایه لازم را جذب کند و در بین سرمایه گذاران نام شرکت‌های مختلفی از جمله اوبر دیده می‌شود. علی کاشانی که به عنوان مدیر Postmates X پیش از این و قبل از تصاحب این استارتاپ توسط اوبر مشغول فعالیت بود، در ادامه راه نیز در همان سمت قبلی، مدیریت مجموعه مستقل جدید را برعهده خواهد داشت و قرار است دفتر مرکزی این شرکت در سانفرانسیسکو و دفاتر نمایندگی در لس آنجلس و ونکوور کانادا با  حضور ۶۰ نفر نیروی انسانی متخصص به فعالیت خود ادامه دهند.

به اعتقاد کاشانی، در حالی که خودروهای خودران رانندگان را حذف می‌کنند، ربات‌های تحویل‌دهنده کالا باعث حذف خودروها می‌شوند و تحویل اقلام را برای همه پایدار و قابل دسترس می‌کنند. مدیرعامل Serve Robotics در مورد آینده ربات‌های تحویل‌دهنده خودران می‌گوید:

«طی دو دهه آینده، ربات‌های جدیدی وارد تمام جنبه‌های زندگی ما می‌شوند که ابتدا برای انتقال مواد غذایی و سپس سایر اقلام می‌توان از آنها کمک گرفت.»

از سال ۲۰۱۷ تاکنون این مجموعه به صورت جدی روی توسعه ربات‌های تحویل‌دهنده کالا کار می‌کند و مدیران ارشد این مجموعه اعتقاد دارند برای جابه‌جایی بسته‌ها و محموله‌هایی با وزن کم نباید یک خودروی بزرگ درگیر شود.

نخستین ربات تحویل‌دهنده کالا این شرکت در سال ۲۰۱۸ معرفی شد که با کمک فناوری مبتنی بر حسگرهای لایدار می‌توانست بسته‌های کوچک را جابه‌جا کند. تابستان ۲۰۱۹ هم نسل دوم این ربات با چندین ارتقا در تابستان ۲۰۱۹ از راه رسید.

این شرکت روی توسعه ربات‌های تحویل‌دهنده کالا با قابلیت‌های بیشتر کار می‌کند و قصد دارد به تحقیق و توسعه در این زمینه ادامه دهد و دامنه فعالیت‌هایش را گسترش دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی