ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

هیوندای آیونیک 5 با باتری ساخت شرکت SK Innovation راهی بازار خواهد شد

هیوندای اعلام کرده مدل جدید آیونیک 5 را با باتری‌های ساخت کمپانی SK Innovation راهی بازار می‌کند. این امر در حالی است که هیوندای روابط تجاری نزدیکی با شرکت LG Chem دارد و در ساخت ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۶:۱۵

هیوندای اعلام کرده مدل جدید آیونیک 5 را با باتری‌های ساخت کمپانی SK Innovation راهی بازار می‌کند. این امر در حالی است که هیوندای روابط تجاری نزدیکی با شرکت LG Chem دارد و در ساخت نسخه برقی کونا از پک‌های ساخت آن استفاده کرده است.

اما تنها یک روز پس از معرفی مدل جدید آیونیک 5، هیوندای در اتفاقی غیرمنتظره برای تقریبا 76 هزار دستگاه کونای برقی فراخوان صادر کرد. این فراخوان بخاطر نقص در باتری و احتمال آتش‌سوزی صادر شده و به موجب آن هیوندای باید با صرف حدود 900 میلیون دلار هزینه، باتری مدل‌های مشمول را با نمونه‌ای جدید تعویض کند.

تاکنون 15 دستگاه هیوندای کونای برقی دچار حریق شده است. تحقیقات کره‌ای‌ها حکایت از آن دارد هر 15 دستگاه مذکور، به باتری‌های ساخت شرکت LG Chem مجهز بوده‌اند. همین امر باعث شده خودروساز کره‌ای به استفاده از باتری‌های ساخت شرکت SK Innovation رو بیاورد.

آنطور که نشریه The Elec ادعا کرده هیوندای دو شرکت SK Innovation و CATL را به عنوان تامین‌کننده باتری مدل‌های الکتریکی مبتنی بر پلتفرم E-GMP برگزیده است. از بین این دو هم ماموریت تامین باتری مدل‌های اولیه، از جمله آیونیک 5 به SK Innovation محول شده است.

بر اساس اطلاعات رسمی، این کراس‌اوور جدید با دو پک باتری 58 و 72.6 کیلووات ساعتی و همچنین پیشرانه‌های تک و دو موتوره قابل انتخاب خواهد بود. همانگونه که قابل حدس است، نسخه تک موتوره مجهز به باتری 72.6 کیلووات ساعتی بیشترین برد را داشته و قادر است طبق استاندارد WLTP مسافتی بین 470 الی 480 کیلومتر را با شارژ کامل پشت سر بگذارد. پیشرانه این نسخه 214 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور دارد.

مشخصات آیونیک 5 در یک نگاه

نسخه دو موتوره هم با همین پک باتری در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت. این دو موتور در مجموع 302 اسب بخار قدرت و 605 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند. مدل پایه از آیونیک 5 با پیشرانه تک موتوره و باتری 58 کیلووات ساعتی به فروش خواهد رسید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی