ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

صفر ستاره ایمنی برای میتسوبیشی اکسپرس در تست تصادف ANCAP [تماشا کنید]

ون فول‌سایز میتسوبیشی اکسپرس در تست تصادف شاخه استرالیایی انکپ (ANCAP) بسیار ضعیف ظاهر شده و نتوانسته حتی یک ستاره ایمنی از این سازمان دریافت کند. شاید بدانید تست‌های سازمان انکپ در چهار دسته برگزار ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ | ۲۳:۵۹

ون فول‌سایز میتسوبیشی اکسپرس در تست تصادف شاخه استرالیایی انکپ (ANCAP) بسیار ضعیف ظاهر شده و نتوانسته حتی یک ستاره ایمنی از این سازمان دریافت کند.

شاید بدانید تست‌های سازمان انکپ در چهار دسته برگزار می‌شوند که عبارتند از محافظت از سرنشینان بزرگسال، محافظت از سرنشینان خردسال، محافظت از عابر پیاده و تجهیزات کمکی.

در بخش محافظت از سرنشین بزرگسال میتسوبیشی اکسپرس موفق به کسب امتیاز ضعیف 55 درصد شده؛ نکته تامل‌برانگیز اینکه ون ژاپنی بهترین عملکرد خود را در این بخش به نمایش گذاشته و در سایر دسته‌ها امتیازهای دریافتی اسفناک‌تر هستند!

اکسپرس در زمینه محافظت از عابرین پیاده امتیاز 40 درصد را از آن خود کرده که آن هم رقم ضعیفی محسوب می‌شود. اما کمترین امتیاز در زمینه تجهیزات کمکی به این ون اعطا شده، جایی که اکسپرس امتیاز مایوس‌کننده 7 درصد را از آن خود کرده است! از آنجایی که این خودرو، برای حمل بار کاربرد دارد، امتیاز محافظت از سرنشین خردسال برای آن محاسبه نشده است.

آنطور که انکپ استرالیا در بیانیه مربوطه گفته، میتسوبیشی اکسپرس در اکثر تست‌ها عملکرد ضعیفی ارائه کرده و در سناریوهای مشابه، احتمال مصدومیت شدید راننده از ناحیه سینه زیاد ارزیابی می‌شود. این خودرو در تست برخورد جانبی بدترین عملکرد را دارد، طوری که در کسب امتیاز از چهار ستاره ممکن کاملا ناکام باقی مانده است.

عملکرد اکسپرس ثابت می‌کند صرفا سایز و ابعاد بزرگ‌تر لزوما به معنای ایمنی بهتر نیست

در تست اثر شلاقی که برخورد یک خودرو از پشت و فشار وارده به گردن را شبیه‌سازی می‌کند، اکسپرس 0.5 ستاره از چهار ستاره را کسب کرده است. در برخورد با عرض کامل کاپوت، این ون ژاپنی عملکرد قابل قبولی داشته و از 8 امتیاز موجود 7.02 امتیاز را به خود اختصاص داده است.

با توجه به چنین نمایش نا‌امیدکننده‌ای، انکپ معتقد است اکسپرس برای استفاده توسط مشتریان و ناوگان‌ها اصلا مناسب نخواهد بود. بد نیست اشاره کنیم عملکرد ضعیف اکسپرس، ربطی به میتسوبیشی ندارد، چرا که این خودرو در واقع همان ون رنو ترافیک است که با نام و نشانی متفاوت در استرالیا و نیوزیلند به فروش می‌رسد!

مساله عجیب آنکه رنو ترافیک در سال 2015 توسط شاخه اروپایی انکپ (یورو انکپ) ارزیابی شده و از 5 ستاره موجود، سه ستاره دریافت کرده است. در آن مقطع ترافیک در زمینه حفاظت از سرنشین بزرگسال امتیاز 52 درصد، در زمینه حفاظت از عابرین پیاده امتیاز بهتر 53 درصد و در زمینه سیستم‌های ایمنی نیز امتیاز بسیار بالاتر 57 درصد را کسب کرده بود.

البته باید به این نکته نیز اشاره کنیم که سه ستاره ترافیک حدود 6 سال پیش بدست آمده، در حالی که از آن تاریخ تاکنون سیستم‌های ایمنی پیشرفت زیادی داشته و تست‌های تصادف سختگیرانه‌تر شده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Mehran
    Mehran | ۱۵ اسفند ۱۳۹۹

    خیلی دوست دارم یه پراید رو تست کنن
    فیلم کمدی جذابی میشه

  • مممممم
    مممممم | ۱۵ اسفند ۱۳۹۹

    با این تفاسیر محصولات ایرانی ? ارابه های مرگی بیش نیستن ?☠️☠️

مطالب پیشنهادی