ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت آزمایش مرورگر اج کرومیوم روی ایکس باکس را آغاز کرد

مایکروسافت آزمایش عمومی مرورگر Edge مبتنی بر هسته کرومیوم را روی کنسول‌های ایکس باکس آغاز کرد. حالا گروه آزمایش‌کنندگان Alpha Skip-Ahead روی ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس به ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۷:۳۰

مایکروسافت آزمایش عمومی مرورگر Edge مبتنی بر هسته کرومیوم را روی کنسول‌های ایکس باکس آغاز کرد. حالا گروه آزمایش‌کنندگان Alpha Skip-Ahead روی ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس به این مرورگر دسترسی دارند. مرورگر اج روی ایکس باکس از ماوس و کیبورد پشتیبانی نمی‌کند ولی عملکرد آن با چشم‌پوشی از باگ‌های فاز آزمایشی، مطلوب است.

اضافه شدن مرورگری بر مبنای کرومیوم به ایکس باکس برای آن دسته از کاربران این کنسول که طرفدار وبگردی بودند، خبر بسیار خوبی محسوب می‌شود. اج حالا به لطف سازگاری بهتر با کرومیوم، امکان دسترسی به سرویس استریم گوگل استیدیا را هم فراهم می‌کند. این دستگاه حالا باید سازگاری بهتری با بازی‌های تحت مرورگر و سرویس‌هایی مثل اسکایپ یا دیسکورد داشته باشد.

نسخه آزمایشی مرورگر اج ظاهرا شامل همان موتور همگام‌سازی آشنایی است که در سایر نسخه‌های اج وجود دارد. این نسخه همچنین از افزونه‌ها، زبانه‌های عمودی، کالکشن‌ها و اکثر قابلیت‌های نسخه دسکتاپ اج پشتیبانی می‌کند. پشتیبانی از نسخه قدیمی مرورگر اج سه‌شنبه همین هفته به پایان می‌رسد. حالا آزمایش نسخه جدید مرورگر مایکروسافت نشان می‌دهد که اج کرومیوم به‌زودی برای تمامی کنسول‌های ایکس باکس منتشر خواهد شد.

این شرکت چند روز پیش مرورگر اج را با قابلیت‌های تازه‌ای مثل زبانه‌های عمودی به‌روز کرد. این قابلیت به کاربر اجازه می‌دهد تا زبانه‌های خود را به جای بالای صفحه در پنلی در کنار نرم‌افزار داشته باشد. اج همچنین تغییراتی کرده تا نمایش تاریخچه وبگردی‌ها آسان‌تر شود. با این تغییر، تاریخچه فعالیت‌های شما به‌صورت یک منوی کشویی از نوار ابزار نمایان می‌شود و دیگر خبری از باز شدن یک صفحه جدید نیست.

مایکروسافت همچنین قابلیتی را به اج اضافه کرده تا سرعت باز شدن نرم‌افزار افزایش پیدا کند. آزمایش‌های اولیه نشان می‌دهند که این قابلیت سرعت باز شدن اج را ۲۹ تا ۴۱ درصد افزایش داده و مایکروسافت آن را به صورت پیش‌فرض روی مرورگر خود فعال کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی