ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سنگاپور یکی از بزرگترین مزارع خورشیدی روی آب را برای مبارزه با تغییر اقلیم می‌سازد

سنگاپور به منظور کاهش گازهای گلخانه‌ای و مبارزه با تغییرات اقلیمی، هزاران پنل خورشیدی را در خط ساحلی شمال این کشور و روی آب نصب می‌کند. به گزارش خبرگزاری ایندیپندنت، حدود ۱۳ هزار پنل خورشیدی ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ | ۲۳:۳۰

سنگاپور به منظور کاهش گازهای گلخانه‌ای و مبارزه با تغییرات اقلیمی، هزاران پنل خورشیدی را در خط ساحلی شمال این کشور و روی آب نصب می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایندیپندنت، حدود ۱۳ هزار پنل خورشیدی در تنگه جوهور (Johor Strait) بین سنگاپور و مالزی نصب شده است. پنل‌ها ظرفیت تولید ۵ مگاوات برق را دارند که برای تأمین انرژی دستکم ۱۴۰۰ منزل مسکونی یک طبقه در طول سال کافی خواهد بود.

رییس شرکت Sunseap Group که وظیفه نصب پنل‌ها را بر عهده دارد، به خبرگزاری یاد شده گفته است که نصب پنل خورشیدی روی دریا راهکاری مناسبی برای سنگاپور بوده که با مشکل کمبود خشکی برای تولید انرژی تجدیدپذیر مواجه است.

سنگاپور یکی از بزرگترین تولید کنندگان دی اکسید کربن در قاره آسیاست و نصب پنل‌های خورشیدی راهکاری مناسب برای حل این مشکل بوده است. کمبود خشکی و همچنین فقدان منابع انرژی بادی و برق آبی سبب شده‌اند تا مقامات سنگاپور گزینه‌های کمی برای ارائه انرژی تجدیدپذیر در مقابل خود ببینند.

گروه‌های حفاظت از محیط زیست مدت هاست سنگاپور را به عدم تلاش کافی برای مبارزه با تغییرات اقلیم متهم کرده‌اند. مرکز بررسی تغییرات اقلیمی (CAT) در گزارش خود اعلام کرده است که سنگاپور با وجود افزایش تلاش‌ها برای مبارزه با تغییرات اقلیمی، هدف گذاری «ضعیفی» برای سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۳۰ کرده است. این مرکز از مقامات سنگاپور درخواست کرد تا با تبعیت از توافق پاریس اقدامات جدی تری برای مبارزه با تغییرات اقلیمی انجام دهند.

با وجود گسترش ظرفیت منابع انرژی تجدید پذیر، گاز طبیعی همچنان منبع اصلی انرژی در سنگاپور بوده و ۹۶ درصد از برق تولیدی را به خود اختصاص داده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی