ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مینگ-چی کو: هدست واقعیت ترکیبی اپل ۱۵ دوربین خواهد داشت

تحلیلگر معروف محصولات اپل، «مینگ-چی کو» که دیروز از عرضه هدست واقعیت ترکیبی اپل در سال ۲۰۲۲ خبر داده بود، حالا به استفاده از ۱۵ ماژول دوربین در آن اشاره کرده است. کو در جدیدترین ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۴:۳۰

تحلیلگر معروف محصولات اپل، «مینگ-چی کو» که دیروز از عرضه هدست واقعیت ترکیبی اپل در سال ۲۰۲۲ خبر داده بود، حالا به استفاده از ۱۵ ماژول دوربین در آن اشاره کرده است.

کو در جدیدترین یادداشتش برای سرمایه‌گذاران، چنین موضوعی را مطرح کرده. استفاده از ۱۵ دوربین، هدست واقعیت ترکیبی اپل را در رده بالاتری از سخت‌افزارهای کنونی برای واقعیت مجازی و افزوده قرار می‌دهد، چرا که این محصولات اغلب از ۲ تا ۵ دوربین بهره می‌برند.

۸ ماژول دوربین مورد استفاده در هدست کوپرتینویی‌ها که توسط «Largen» تامین می‌شوند، در اطراف کلاه قرار می‌گیرند تا خروج از حالت واقعیت مجازی راحت‌تر شود. این فناوری به کاربران اجازه می‌دهد که اطراف را از طریق تصاویر خارجی درون نمایشگرهای داخلی ببیند. گفته می‌شود اپل از نمایشگرهای میکرو LED با رزولوشن بالا برای این محصولش استفاده می‌کند.

هدست واقعیت ترکیبی اپل

در کنار این ۸ دوربین، ۶ ماژول دیگر برای تامین بیومتریک‌های خلاقانه مورد استفاده قرار می‌گیرد که البته هنوز نمی‌دانیم مربوط به بیومتریک‌های امنیتی کاربران مانند فیس آیدی می‌شود یا اینکه ویژگی‌های چهره و حرکات بدن افراد نزدیک به کاربر را ثبت می‌کند. در نهایت یک دوربین برای شناسایی اهداف محیط درون این هدست واقعیت ترکیبی نصب می‌شود.

به گفته کو، اولین نسخه از هدست واقعیت ترکیبی اپل از پردازنده و همچنین فضای ذخیره‌سازی مخصوص به خود بهره می‌برد، بنابراین بدون اتصال به آیفون یا مک می‌تواند کار کند. این تحلیلگر پیش‌بینی کرده که این محصول به علت استفاده از سخت افزارهای قدرتمند مانند نمایشگرهای میکرو LED و ۱۵ دوربین، عملکرد بسیار بالاتری نسبت به محصولات واقعیت مجازی کنونی خواهد داشت.

در حالی که گزارش‌های گذشته به قیمت ۳۰۰۰ دلاری این محصول اشاره کرده بودند، کو از قیمت نزدیک به ۱۰۰۰ دلار آن خبر می‌دهد.

کوپرتینویی‌ها علاوه بر این هدست واقعیت ترکیبی، در سال ۲۰۲۵ از عینک واقعیت افزوده موسوم به «اپل گلس» و در فاصله سال‌های ۲۰۳۰ تا ۲۰۴۰ از لنزهای تماسی واقعیت افزوده رونمایی خواهند کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی