ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

عینک‌ هوشمند IVAS به سربازان امکان مشاهده پشت موانع را می‌دهد

ارتش آمریکا روی توسعه عینک هوشمند جدیدی به نام IVAS کار می‌کند که با فناوری پیشرفته خود به سربازان امکان دید در شب و مشاهده موقعیت اطراف را از همه زوایا می‌دهد. سربازان می‌توانند با کمک ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ | ۲۳:۵۹

ارتش آمریکا روی توسعه عینک هوشمند جدیدی به نام IVAS کار می‌کند که با فناوری پیشرفته خود به سربازان امکان دید در شب و مشاهده موقعیت اطراف را از همه زوایا می‌دهد. سربازان می‌توانند با کمک این عینک هوشمند جدید نقشه‌های دیجیتالی و سایر داده‌های مورد نیاز را نیز در اختیار داشته باشند.

این عینک‌های هوشمند با نام «سیستم جامع تقویت بینایی» (IVAS) مجهز به چندین دوربین قدرتمند هستند که در قسمت بالای آن قرار گرفته‌اند. سربازان می‌توانند با کمک این دوربین‌های قدرتمند، اشراف کاملی بر موقعیت اطراف داشته باشند و حتی زوایایی که در حالت عادی قابل رویت نیست را نیز از طریق دوربین‌های تعبیه شده، رصد کنند.

 

برای مثال وقتی سربازان با وسایل نقلیه زرهی در حال بررسی موقعیت و میدان جنگی هستند، دوربین‌های نصب شده روی IVAS و همچنین دوربین‌های نصب شده روی وسیله نقلیه زرهی به آنها  کمک می‌کند تا بتواند تصویر کاملی از فضای پیرامون خود داشته و در درون خودرو بیرون آنرا از تمام زوایا ببینند.

همچنین این سیستم جدید امکان مشاهده داده‌های دیگری از جمله نقشه‌های دیجیتالی و هدف‌هایی که سربازان باید آن را دنبال کنند را در اختیار آنها قرار می‌دهد. هر کدام از کاربران می‌توانند بین دید فرمانده، سربازان حاضر در میدان یا خودروها جابجا شوند.

از دیگر مزایای عینک‌های IVAS می‌توان به قابلیت دید در شب آنها اشاره کرد. قابلیت‌های عینک‌ هوشمند جدید به سربازان کمک می‌کند تا بتوانند به شکل موثرتری در موقعیت‌های مورد نظر حضور داشته باشند و تمام نیاز آنها را برای ارتباط با فرمانده و انجام ماموریت‌های جنگی پاسخ می‌دهد.

براساس گزارش منابع آگاه، به نظر می‌رسد ارتش آمریکا با بودجه‌ای ۱.۱ میلیارد دلاری، قصد دارد ۴۰ هزار سرباز خود را به عینک‌های جدید IVAS با فناوری پیشرفته مجهز کند. این تعداد عینک نیاز سربازان خط مقدم را در موقعیت‌های جنگی تامین می‌کند. هر چند در گزارش دیگری به این موضوع اشاره شده که کنگره آمریکا با بودجه درخواستی برای خرید این عینک‌های هوشمند جدید موافقت نکرده و آن را کاهش داده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Ali Hatami
    Ali Hatami | ۲۲ اسفند ۱۳۹۹

    تو پناهگاهم میشه از اینا استفاده کرد؟ ?

مطالب پیشنهادی