ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کالبدشکافی گلکسی S21 اولترا از تعمیرپذیری پایین آن حکایت دارد

تعمیر گوشی‌های هوشمند به علت کوچکتر شدن قطعات، سال به سال دشوارتر می‌شود. علاوه بر این، شرکت‌ها برای قرارگیری قطعات در کنار یکدیگر از چسب و همچنین پیچ‌های غیراستاندارد استفاده می‌کنند. حالا طبق نتایج کالبدشکافی ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۴:۳۰

تعمیر گوشی‌های هوشمند به علت کوچکتر شدن قطعات، سال به سال دشوارتر می‌شود. علاوه بر این، شرکت‌ها برای قرارگیری قطعات در کنار یکدیگر از چسب و همچنین پیچ‌های غیراستاندارد استفاده می‌کنند. حالا طبق نتایج کالبدشکافی iFixit، گلکسی S21 اولترا تعمیرپذیری کمتری نسبت به نسخه استاندارد این سری دارد.

به تازگی «iFixit» گلکسی S21 اولترا را کالبدشکافی کرده و به آن امتیاز ۳ از ۱۰ داده است. اگرچه این امتیاز تفاوتی با نسل گذشته آن یعنی گلکسی S20 اولترا ندارد، اما این مرجع به گلکسی S21 امتیاز تعمیرپذیری ۴ از ۱۰ داده است.

کره‌ای‌ها برای پرچمدارهای ۲۰۲۱ خود از پیچ‌های فیلیپس در تمام قسمت‌های مهم استفاده کرده‌اند و علاوه بر این، برای پشت باتری، نمایشگر و همچنین پنل پشتی از چسب بهره برده‌اند که جداسازی قطعات را تبدیل به کاری دشوار می‌کند.

گلکسی S21 اولترا

استفاده از شیشه محافظ گوریلا گلس ویکتوس برای پنل پشتی، کار تعمیر را سخت‌تر کرده چرا که در هنگام جداسازی قطعات، مستعد شکستن است. سامسونگ همچنین برای گلکسی S21 اولترا از کابل‌های غیرماژولار نمایشگر استفاده کرده که جداسازی صفحه نمایش را دشوارتر می‌کند. در مقابل گلکسی S21 از پنل پشتی پلاستیکی و کابل نمایشگر ماژولار بهره می‌برد.

گلکسی S21 اولترا

کالبدشکافی iFixit تمام قطعات مهم پرچمدار کره‌ای‌ها را نشان می‌هد. به نظر می‌رسد محل درگاه سیمکارت و همچنین موتور ویبره نسبت به گلکسی S20 اولترا تغییر کرده. علاوه بر این، دوربین پریسکوپی بسیار بزرگتر شده و کویل شارژ وایرلس هم برای افزایش بهره‌وری، سیم پیچ بیشتری دارد. لنزهای دوربین اصلی چهارگانه این پرچمدار را می‌توان بطور جداگانه جایگزین کرد که رویکرد مناسبی است.

نسخه مجهز به اسنپدراگون ۸۸۸ این موبایل از قطعات صوتی «Cirrus Logic»، پردازنده، مدیریت توان و ارتباطات کوالکام و رم و حافظه داخلی سامسونگ استفاده می‌کند. این دستگاه همچنین از نسل دوم سنسور اثر انگشت اولتراسونیک کوالکام بهره می‌برد که ۷۷ درصد نسبت به گذشته بزرگتر است.

گلکسی S21 اولترا

امتیاز ۳ از ۱۰ به معنای تعمیر بسیار دشوار گلکسی S21 اولترا است، بنابراین شاید زمان آن رسیده که کره‌ای‌ها به دنبال بهبود عملکرد پرچمدارهای خود در این بخش باشند. اگرچه قطعات کوچکتر شده‌اند و باید تعداد بیشتری از آن‌ها را درون یک محفظه کوچک قرار دارد، اما سامسونگ می‌تواند کمتر از چسب استفاده کند و همچنین به سراغ قطعات ماژولار بیشتری برود. می‌توانید بررسی دیجیاتو از گلکسی S21 اولترا را در این لینک بخوانید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی