ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

نواده زانتیا متحول شد؛ نسل سوم سیتروئن C5، متفاوت‌تر از همیشه به بازار می‌آید

در حالی که پژو با عرضه 508، بازار سدان‌های متوسط نیمه لوکس را هدف گرفته است، خواهر خوانده این برند فرانسوی، یعنی سیتروئن، رویه کاملا متفاوتی را در پیش گرفته است و قصد دارد تا ...

سپهر عظیمی
نوشته شده توسط سپهر عظیمی | ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۲:۲۴

در حالی که پژو با عرضه 508، بازار سدان‌های متوسط نیمه لوکس را هدف گرفته است، خواهر خوانده این برند فرانسوی، یعنی سیتروئن، رویه کاملا متفاوتی را در پیش گرفته است و قصد دارد تا نسل نو سیتروئن سی 5 را که نواده زانتیا فقید محسوب می‌شود را با سبک بدنه ای تازه راهی بازار کند.

508 به زودی یک رقیب قدر پیدا می‌کند، اما نه آن طوری که انتظارش را دارید. در واقع، سیتروئن C5 که رقیب هم خانواده پژو 508 است، دیگر قرار نیست به فرم یک سدان چهار درب وارد بازار شود. نسل قبلی C5 که یک سدان ساده بود، در سال 2017 از خط تولید خداحافظی کرد. اما نسل جدید، چیزی ما بین یک سدان، SUV و استیشن واگن است.

با چرخش بیشتر خودروسازان به سمت طراحی خودروها به شکل کراس اوور و SUV، سیتروئن C5 جدید هم افزایش ارتفاع پیدا کرده و با فلاپ‌های آفرودی همراه شده است. البته تمام آنچه که تا این لحظه بعد از عکس‌های جاسوسی منتشر شده، تعدادی رندر گرافیکی خیالی است.

از بخش جلو به سمت ستون C، گویی با یک سدان طرف هستیم. اما خط سقف به آرامی به سمت عقب شیب بر می‌دارد تا در همین ابتدا، سنت شکنی کرده باشد. اگر کانسپت سی اکسپرینس در سال 2016 را به یاد بیاورید، در می‌یابید که C5 جدید تقریبا بر اساس فرمول طراحی آن خودرو شکل گرفته است. اگر خودرو نهایی هم به همین شکل باشد، به جرئت می‌توان گفت که هیچ اتومبیل دیگری شبیه به آن در دنیا وجود نخواهد داشت.

شاید تنها خودرویی که اندکی شبیه به سیتروئن C5 جدید به نظر برسد، ولوو S60 کراس کانتری است. البته که آن خودرو هم چیزی بیش از یک سدان مرتفع نبود. اما نسل سوم C5 بر روی پلت فرم EMP2 مشترک با C5 ایر کراس که اکنون در بازار موجود است، طراحی خواهد شد.

لورنس هانسن، مدیر محصول و استراتژی سیتروئن، در مصاحبه با مجله Auto Express، نسل جدید C5 را این طور توصیف می‌کند: « بسیار متمایز، بسیار راحت و یک خودرو عالی به تمام معنا.»

پلت فرم EMP2 که پژو 508 و DS 9 هم بر اساس آن ساخته شده اند، امکان پذیرش قوای محرک الکتریکی را نیز دارد که این فرصت خوبی برای نسل جدید C5 به شمار می‌رود که در نسخه‌های برقی و پلاگین هیبرید، روانه بازار شود. همچون ساخته‌های پیشین سیتروئن، C5 جدید هم با سیستم تعلیق پیشرفته هیدرولیک بالشی عرضه می‌گردد که این سیستم فنر بندی در C5 ایر کراس هم وجود دارد. سیتروئن از این سیستم تعلیق سفارشی با عنوان « اثر فرش جادویی » یاد می‌کند.

معرفی رسمی نسل سوم C5 احتمالا ظرف ماه‌های آینده انجام می‌گیرد. چرا که ورود آن به بازار برای پایان سال جاری برنامه ریزی شده است. اگرچه نسل پیشین C5 با نسخه واگن هم در بازار عرضه شده بود، اما به نظر می‌رسد که در نسل جدید، فقط شاهد عرضه این خودرو در یک سبک طراحی اتاق باشیم. سیتروئن البته پیش‌تر هم اعلام کرده بود که نسخه مخصوص بازار چین از این خودرو، اندکی با مدل‌های دیگر آن، متفاوت است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Milad
    Milad | ۲۴ اسفند ۱۳۹۹

    خیلی جذابه

مطالب پیشنهادی