ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

CDC آمریکا: بیش از ۷۵ درصد مبتلایان به کرونا در بیمارستان‌ها اضافه وزن دارند

گزارش جدید مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ایالات متحده آمریکا (CDC) نشان می‌دهد که بیش از سه چهارم مبتلایان کرونا که در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند، چاق هستند یا اضافه وزن دارند. طبق این یافته، وخامت ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۰:۰۰

گزارش جدید مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ایالات متحده آمریکا (CDC) نشان می‌دهد که بیش از سه چهارم مبتلایان کرونا که در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند، چاق هستند یا اضافه وزن دارند. طبق این یافته، وخامت وضعیت بیماران مبتلا به کووید-۱۹ با افزایش «شاخص توده بدنی» (BMI) در ارتباط است.

بیش از یکسال از شیوع ویروس کرونا در جهان می‌گذرد و از همان روزهای ابتدایی همه‌گیری، برخی پژوهش‌ها از ارتباط میان شدت بیماری کرونا و وزن بدن خبر دادند. چنین موضوعی چندان غیرقابل پیش‌بینی نبود، چرا که اضافه وزن و چاقی با بسیاری از بیماری‌ها مانند دیابت و مشکلات قلبی در ارتباط است، مشکلاتی که خود موجب افزایش شدت بیماری کووید-۱۹ می‌شوند.

در پژوهش جدید مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا، ۱۴۸,۴۹۴ فرد بزرگسال مبتلا به کرونا در بیمارستان‌ها در فاصله ماه‌های مارس تا دسامبر مورد بررسی قرار گرفته‌اند. یافته‌ها حاکی از آن هستند که ۷۹.۱ درصد آن‌ها اضافه وزن داشته‌اند یا چاق بوده‌اند.

طبق این تحقیق، افرادی که BMI آن‌ها در محدوده ۲۳ تا ۲۵ قرار دارد، با پایین‌ترین ریسک بستری شدن در بیمارستان یا مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند. افرادی که وزن پایینی (BMI نزدیک به ۱۵) داشته‌اند، تا ۲۰ درصد بیشتر از افراد با وزن مناسب و سالم در بیمارستان بستری شده‌اند.

CDC تنها مرکزی نیست که ارتباط میان وزن و وخامت وضعیت بیماران مبتلا به کرونا را مورد بررسی قرار داده. گزارش «فدراسیون جهانی چاقی» که در ماه جاری میلادی منتشر شد، نرخ مرگ و میر کووید-۱۹ در بیش از ۱۶۰ کشور را مطالعه کرده است.

کرونا

طبق این گزارش‌، کشورهایی که بیش از ۵۰ درصد جمعیت آن‌ها اضافه وزن دارند، با نرخ مرگ و میر بسیار بالاتر مرگ و میر مواجه می‌شوند. این نرخ در کشورهایی که بیش از ۵۰ درصد جمعیت آن‌ها دارای BMI بالاتر از ۲۵ هستند، تا ۱۰ برابر نسبت به سایر کشورها بالاتر است.

پژوهشگران به این موضوع اشاره دارند که در کشورهای کم‌درآمد مانند آفریقای جنوبی و برزیل میزان اضافه وزن بیشتر و نرخ مرگ و میر هم بالاتر است. در مقابل در کشورهای ثروتمند مانند ژاپن و کره جنوبی که کمتر با مشکل اضافه وزن مواجه هستند، تعداد قربانیان پایین‌تر است. با این وجود، به گفته محققان چاقی همه‌گیری بعدی خواهد بود که جهان با آن باید دست و پنجه نرم کند.

در کنار این موضوع که اضافه وزن می‌تواند شدت بیماری را افزایش دهد، یک پژوهش که البته هنوز مورد تایید قرار نگرفته، نشان می‌دهد که واکسن کرونا روی افراد با اضافه وزن یا چاق تاثیر کمتری دارد. در حقیقت آنتی‌بادی این افراد تاثیرگذاری کمتری دارد که می‌تواند روند واکسیناسیون را با مشکل مواجه کند.

با افزایش پژوهش‌ها، ارتباط میان BMI و شدت بیماری کرونا روشن‌تر می‌شود. حالا که بیش از یکسال از همه‌گیری کووید-۱۹ می‌گذرد، شواهد بیش از هر زمان دیگری نشان می‌دهند که چاقی یکی از بزرگترین خطرات برای وخامت وضع بیماران است..

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی