ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کارمزد پلی استور گوگل به ۱۵ درصد کاهش یافت، البته برای ۱ میلیون دلار اول

گوگل می‌خواهد کارمزد ۳۰ درصدی اپلیکیشن‌های پلی استور را که در حال حاضر از تمامی توسعه‌دهندگان اندرویدی دریافت می‌شود، از اول ژوئیه برای کسانی که در هر سال مشغول کسب ۱ میلیون دلار نخست درآمدهای ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۰:۳۰

گوگل می‌خواهد کارمزد ۳۰ درصدی اپلیکیشن‌های پلی استور را که در حال حاضر از تمامی توسعه‌دهندگان اندرویدی دریافت می‌شود، از اول ژوئیه برای کسانی که در هر سال مشغول کسب ۱ میلیون دلار نخست درآمدهای خود هستند نصف کند. این شرکت می‌گوید با این تغییر ۹۹ درصد توسعه‌دهندگان اندروید که کالا یا خدمات دیجیتالی می‌فروشند، ۵۰ درصد کمتر کارمزد خواهند داد.

اپل اواخر آبان امسال کارمزد اپ استور را به ۱۵ درصد کاهش داد تا از توسعه‌دهندگان کوچک حمایت کند، ولی طرح گوگل با اپل یک تفاوت کلیدی دارد: کاهش کارمزد اپل فقط برای توسعه‌دهندگانی اعمال می‌شود که سالانه کمتر از ۱ میلیون دلار درآمد داشته باشند. یعنی اگر توسعه‌دهنده‌ای از مرز ۱ میلیون دلار بگذرد، از این برنامه خارج می‌شود و باید ۳۰ درصد کارمزد بدهد.

طرح جدید گوگل شامل حال توسعه‌دهندگانی می‌شود که هر سال مشغول کسب اولین ۱ میلیون دلار درآمد خود هستند. با این حساب، فرقی نمی‌کند که توسعه‌دهنده تازه‌کاری باشید که اولین اپلیکیشن خود را منتشر می‌کنید یا یک شرکت میلیاردر و شناخته‌شده، چون هر دو در ۱ میلیون دلار نخست درآمدهای سالانه‌ی خود فقط موظف به پرداخت کارمزد ۱۵ درصدی هستند. اما با گذشت میزان درآمدها از مرز ۱ میلیون دلار درصد کارمزد به ۳۰ افزایش می‌یابد. سخنگوی گوگل می‌گوید به نظر این شرکت کاهش عادلانه کارمزد برای تمامی شرکت‌ها رویکرد منصفانه‌تری بوده و با هدف گوگل برای کمک به همه توسعه‌دهندگان در اندازه‌های کوچک و بزرگ همخوانی بیشتری دارد.

گوگل از زمان راه‌اندازی فروشگاه اپلیکیشن‌های خود مشغول دریافت کارمزد ۳۰ درصدی بوده است. تعداد توسعه‌دهندگانی که سالانه بیش از ۱ میلیون دلار درآمد دارند – و مجبور به پرداخت کارمزد ۳۰ درصدی خواهند بود – در مقایسه با سایرین بسیار کمتر است. گوگل یادآور می‌شود که فقط ۳ درصد از توسعه‌دهندگان اندروید برای دانلود اپلیکیشن‌ها یا پرداخت‌های درون برنامه‌ای از کاربر هزینه دریافت می‌کنند، و فقط ۱ درصد از این افراد بیش از ۱ میلیون دلار درآمد دارند و باید کارمزد ۳۰ درصدی بدهند.

این تغییر در شرایطی اعمال می‌شود که گوگل و اپل در دادگاه‌های مختلف با شرکت «اپیک گیمز» منازعه دارند. اپیک گیمز همچنان می‌گوید که تغییر سیاست گوگل کافی نیست و مشکل را به‌صورت ریشه‌ای حل نمی‌کند. این شرکت می‌گوید: «اندروید باید کاملا برای رقابت باز و آزاد باشد و بستر برابری را برای فعالیت شرکت‌ها، خالقان اپ‌ها و سرویس‌دهندگان به وجود بیاورد. رقابت در حوزه پردازش پرداخت‌ها و توزیع اپلیکیشن‌ها تنها مسیری است که به یک مارکت‌پلیس منصفانه برای اپلیکیشن‌ها منتهی می‌شود.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی