ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

۱۰۸ درصد رشد؛ فروش شاسی بلند GV80 از تمام مدل‌های سدان جنسیس پیشی گرفت

طبق آخرین گزارش‌های منتشر شده از آمار فروش خودروسازان در سه ماهه نخست 2021، مشخص شده که جنسیس GV80 با وجود تازه وارد بودن، توانسته از تمام سدان‌های این برند، بیشتر بفروشد. طبق آمار رسمی، ...

سپهر عظیمی
نوشته شده توسط سپهر عظیمی | ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۹:۴۵

طبق آخرین گزارش‌های منتشر شده از آمار فروش خودروسازان در سه ماهه نخست 2021، مشخص شده که جنسیس GV80 با وجود تازه وارد بودن، توانسته از تمام سدان‌های این برند، بیشتر بفروشد. طبق آمار رسمی، فروش جنسیس در سه ماهه ابتدایی 2021، با 108 درصد رشد نسبت به مدت مشابه در سال 2020، همراه بوده است. جالب اینجاست که به گزارش وب سایت Automotive News، این کمپانی فقط در ماه مارس، سه برابر بیشتر از مارس 2020 فروخته است.

دلیل این موضوع هم کاملا مشخص است. مارس 2020، زمانی بود که پندمی ویروس کرونا در بسیاری از کشورهای جهان از جمله آمریکا، گسترش یافت. اما به هر جهت، از کنار فروش 8,200 دستگاهی جنسیس در سه ماهه اول 2021 را باید به فال نیک گرفت.

جنسیس هنوز برای رسیدن به آن جایگاه تعریف شده در مقابل رقبا، راه زیادی در پیش دارد. اگرچه رقبای آلمانی این برند، هنوز آمار فروششان را اعلام نکرده اند، اما بعید به نظر می‌رسد که کره‌ای‌ها فعلا یارای رقابت با آنها را پیدا کرده باشند.

چرا که فروش جنسیس در این مدت، هنوز 5 رقمی نشده است. حال آنکه آکورا و کادیلاک، هر دو تا این لحظه، بیش از 37,000 دستگاه خودرو در سال 2021 به فروش رسانده اند. از آن طرف، لکسوس توانسته در همین زمان کوتاه، 75,000 دستگاه بفروشد! حتی اینفینیتی هم با تمام عدم محبوبیتش، 19,000 دستگاه خودرو از ابتدای امسال تا پایان سه ماه اول، تحویل خریداران داده است.

با تمام این صحبت‌ها، عملکرد جنسیس را به عنوان برندی نوپا که هنوز تنوع سبد محصولاتش کمتر از رقبا است و قصد ورود به بازاری داغ و شلوغ را کرده است، دلگرم کننده باید دانست. این برند لوکس کره‌ای اعلام کرده که در آینده نزدیک، طیف جدیدی از خودروهای الکتریکی را هم به بازار معرفی می‌کند. با این اوصاف، می‌توان گفت که آینده درخشانی در انتظار جنسیس است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ErfanMTI
    ErfanMTI | ۱۶ فروردین ۱۴۰۰

    حتی یک دونه از اینا هم مال ایران نیست....کلا جدا شدیم از دنیا....حس میکنم محو شدیم....میخواستن اسرائیل رو محو کنن....خاک تو سرتون

مطالب پیشنهادی