ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تیم کوک: تاکنون با ایلان ماسک حرف نزده‌ام ولی برای تسلا احترام قائلم

تیم کوک مدیرعامل اپل اخیرا با «کارا سوییشر» خبرنگار نیویورک تایمز مصاحبه‌ای داشته که از طریق پادکست Sway منتشر شده است. سوییشر در بخشی از این مصاحبه از کوک درباره ایلان ماسک و تسلا سوال ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۹:۱۵

تیم کوک مدیرعامل اپل اخیرا با «کارا سوییشر» خبرنگار نیویورک تایمز مصاحبه‌ای داشته که از طریق پادکست Sway منتشر شده است. سوییشر در بخشی از این مصاحبه از کوک درباره ایلان ماسک و تسلا سوال کرد و مدیرعامل اپل در پاسخ به تحسین ماسک پرداخت.

سوییشر در بحث بازار اتومبیل‌های خودران و برقی به سراغ تسلا رفت و از تیم کوک پرسید که چه نظری درباره ایلان ماسک دارد. مدیرعامل اپل گفت تسلا را تحسین می‌کند هرچند تاکنون هرگز با خود ایلان ماسک صحبت نکرده است. مدیرعامل تسلا پارسال در توییتی گفت سال‌ها پیش سعی داشته این شرکت را به اپل بفروشد، اما تیم کوک حتی حاضر به دیدار با او نشده بود. سوییشر در این مورد نیز از کوک سوال کرد. مدیرعامل اپل گفت:

«من هرگز با ایلان صحبت نکرده‌ام، ولی برای شرکتی که او ساخته احترام و ارزش زیادی قائلم. فکر می‌کنم تسلا چنان کار فوق‌العاده‌ای انجام داده که نه تنها این شرکت را پیشگام بازار کرده بلکه آن‌ها را برای مدتی طولانی در صدر بازار خودروهای برقی نگه داشته است. بنابراین من ارزش زیادی برای کار آن‌ها قائلم.»

شایعات مربوط به خودروی برقی اپل اولین بار در سال ۲۰۱۵ آغاز شد. در آن زمان به نظر می‌رسید که اپل ابتدا می‌خواهد قطعاتی از خودرو مثل فریم درها، پیشرانه و حتی فرمان اتومبیل بسازد. هدف آن‌ها این بود که در نهایت از طریق «پروژه تایتان» یک اتومبیل خودران تولید کنند. ولی پس از چند سال اعلام شد که این پروژه از دستور کار اپل خارج شده و این شرکت صرفا تمرکز خود را به فناوری خودران معطوف کرده است.

چند وقت پیش دوباره در شایعات اعلام شد که اپل به طور جدی در پی ساخت یک ماشین واقعی است. در برخی گزارش‌ها گفته شد که این اتومبیل می‌تواند در سال ۲۰۲۵ معرفی شود و از همان سیستم خودرانی استفاده کند که کوپرتینویی‌ها مدت‌هاست مشغول کار روی آن هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • 68peyman
    68peyman | ۱۶ فروردین ۱۴۰۰

    ایلان ماسک در حد استیو جابزه
    تیم کوک خیلی پایین تر از ایلان ماسکه

مطالب پیشنهادی