ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ در بازار سنسورهای دوربین موبایل فاصله خود را با سونی کمتر کرد

بازار تلفن‌های هوشمند به‌رغم تمام مشکلات ناشی از همه‌گیری جهانی ویروس کرونا در سال ۲۰۲۰ همچنان به پیش رفت و همین مسئله به رشد بازار سنسورهای دوربین موبایل هم کمک کرد. سونی و سامسونگ دو ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۸:۳۰

بازار تلفن‌های هوشمند به‌رغم تمام مشکلات ناشی از همه‌گیری جهانی ویروس کرونا در سال ۲۰۲۰ همچنان به پیش رفت و همین مسئله به رشد بازار سنسورهای دوربین موبایل هم کمک کرد. سونی و سامسونگ دو بازیگر بزرگ این بازار بودند و حالا فاصله بسیاری کمتری با هم پیدا کرده‌اند.

بر اساس جدیدترین اطلاعات شرکت تحقیقاتی Strategy Analytics، سامسونگ از نظر سهم درآمد دومین برند بزرگ تولیدکننده سنسورهای دوربین موبایل است. شاخه سامسونگ LSI که سنسورهای ایزوسل را برای تلفن‌های هوشمند می‌سازد، در سال ۲۰۲۰ حدود ۲۹ درصد از سهم درآمدهای بازار را در اختیار داشت. سونی که پیشتاز این حوزه به حساب می‌آید، هنوز با سهم ۴۶ درصدی در جایگاه نخست جا خوش کرده است.

سامسونگ قبلا چیزی کمتر از ۲۰ درصد سهم درآمدها را در دست داشت در حالی که سونی بیش از ۵۰ درصد از درآمدهای بازار را از آن خود می‌کرد. این یعنی سامسونگ به لطف معرفی سنسورهای دارای رزولوشن بالا و فناوری‌های جدیدتر به آرامی در حال کمتر کردن فاصله خود با سونی است. سنسورهای ۶۴ و ۱۰۸ مگاپیکسلی این شرکت با استقبال خوبی از سوی تولیدکنندگان تلفن‌های هوشمند مواجه شد. مهم‌تر از آن، سامسونگ توانست پاسخ‌گوی سفارشاتی باشد که سونی نتوانسته بود آن‌ها را تامین کند.

سونی به فروش گوشی‌های بیشتر از سوی هواوی دل بسته بود، اما تحریم‌های آمریکا مانع از فروش گسترده این محصولات در سطح جهانی شد. ولی در آن سمت بازار، سامسونگ سنسور دوربین‌های موبایل شرکت‌هایی مثل موتورولا، اوپو، ریلمی، ویوو و شیائومی را تامین کرد.

سامسونگ با عرضه سنسور ۵۰ مگاپیکسلی ایزوسل GN2 که بزرگ‌ترین سنسور در دوربین گوشی‌های هوشمند ۲۰۲۱ است، و البته عرضه سنسورهای بالاتر از ۲۰۰ مگاپیکسل در آینده به‌خوبی برای به چالش کشیدن سونی آماده شده. یکی از مزیت‌های مهم این شرکت توانایی آن در بازاریابی مناسب سنسورهای ایزوسل است. در شایعات به احتمال تولید سنسوری با رزولوشن ۶۰۰ مگاپیکسلی هم اشاره شده، اما شاید این سنسور برای تلفن‌های هوشمند تولید نشود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Uncle_STULIN
    Uncle_STULIN | ۱۸ فروردین ۱۴۰۰

    نه انصافاً 108 مگاپیکسل به چه دردی میخوره وقتی عکس میگیری اینگار از خورشید عکس گرفتی اینقدر سفیده، تنها جایی که میتونم بگم یک عدد تبلیغات خالصه در مورد سنسور های سامسونگ صدق می کنه، کیفیت دوربین s21 ultra رو اگه بذارین کنار s7 edge که از سنسور های سونی استفاده می کنه معلوم میشه که کیفیت سنسور های سماسونگ چقدر پایینه

    • ali_mlk
      ali_mlk | ۱۹ فروردین ۱۴۰۰

      اگر اینجور بود در تست های انجام شده رد میشد و امتیاز بالایی نمیگرفت

      • Uncle_STULIN
        Uncle_STULIN | ۱۹ فروردین ۱۴۰۰

        تست ها مهم نیست، مثلاً میاین میبینن که آیا واقعاً زوم 100 برابر داره ؟ و اینجور چیز ها، تجربه کاربری مهمه که توی وقتی میری تو شب عکس می گیری و کیفیت پایینش تو ذوقت میزنه چی ؟! تو کیفیت گوشی های جدید اپل که از سنسور های سونی استفاده می کنند و نصف سنسور های سامسونگ پیکسل ندارن رو بذار جلوی گوشی های جدید سامسونگ توی شب(میگم توی شب چونکه شب خیلی فرق کیفیت رو مشخص می کنه)، بعداً میتونی به تست ها هم نگاه کنی.

مطالب پیشنهادی