ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

میزان عرضه نیمه هادی در سال ۲۰۲۱ با عبور از مرز یک تریلیون واحد رکورد می‌زند

گزارش منتشر شده از سوی «DigiTimes» نشان می‌دهد که در سال جاری میلادی حجم تولید و عرضه نیمه هادی از مرز یک تریلیون واحد عبور خواهد کرد. نیمه‌ رساناهای عرضه شده در جهان شامل آی‌سی‌ها، ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ | ۲۳:۰۰

گزارش منتشر شده از سوی «DigiTimes» نشان می‌دهد که در سال جاری میلادی حجم تولید و عرضه نیمه هادی از مرز یک تریلیون واحد عبور خواهد کرد. نیمه‌ رساناهای عرضه شده در جهان شامل آی‌سی‌ها، حسگرها و OSD نوری می شود.

حجم عرضه نیمه هادی ها در سال ۲۰۲۱ با افزایش ۱۳ درصدی روبرو خواهد بود و به بالاترین رکورد خود یعنی ۱.۱۳۵ تریلیون واحد خواهد رسید. با این حساب این سومین باری است که حجم عرضه نیمه هادی از یک تریلیون واحد عبور می‌کند. شیوع ویروس کرونا در سال گذشته، بر اقتصاد جهانی تاثیر منفی گذاشته و صنعت تولید نیمه رسانا را نیز تحت تاثیر قرار داد.

در بازه زمانی بین سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۷ بحران مالی جهانی رخ داد و حجم عرضه نیمه هادی در جهان کاهش یافت. در سال های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ میزان عرضه این محموله‌ها به ارقامی در حدود ۴۰۰، ۵۰۰ و ۶۰۰ میلیارد واحد رسید. پس از آن در سال ۲۰۱۰ صنعت نیم‌رسانا و حجم عرضه آن مجددا بهبود یافت و توانست رکورد عرضه ۷۰۰ میلیارد واحد را رقم بزند. در سال ۲۰۱۷ هم این صنعت شاهد رشد چشمگیر دیگری بود و با ۱۲ درصد رشد به ۹۰۰ میلیارد واحد رسید.

نیم‌رسانا

اولین باری که تعداد محموله‌های صنعت نیم‌رسانا از مرز یک تریلیون واحد عبور کردند، در سال ۲۰۱۸ بود. با این وجود این خبر در حالی عنوان شده است که در حال حاضر کمبود نیمه هادی تاثیر منفی روی صنایع مختلف از جمله صنعت اتومبیل ‌سازی داشته است. از طرفی تولیدات شرکت‌های فناوری بزرگی مانند اپل هم به دلیل کمبود برخی قطعات با مشکل روبرو شده است.

پیش بینی‌ می‌شود بیشترین میزان رشد تولید نیمه هادی در سال ۲۰۲۱ به سیستم‌های رایانش شبکه‌ای و ابری، سیستم های بدون تماس، سیستم‌های خودگردان از جمله خودروهای الکترونیکی و دیگر دستگاه‌‌هایی که برای گسترش کاربردهای فناوری 5G ضروری است، را مورد هدف قرار داده باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • داش غلام
    داش غلام | ۲۰ فروردین ۱۴۰۰

    کماکان بی ‌سوادی فارسی در دیجیاتو موج می‌زند: نیمه هادی یعنی نصف داداش هادی مثلا 😂 😂
    آقای نویسنده محترم، در فارسی بهش میگن نیمه رسانا

    • Uncle_STULIN
      Uncle_STULIN | ۲۱ فروردین ۱۴۰۰

      هادی مترادف رسانا هستند دوست عزیز، شما برو اول «سواد فارسی !!!» رو یاد بگیر بعداً بیا به دیجیاتو گیر بده

  • mobin34
    mobin34 | ۲۰ فروردین ۱۴۰۰

    این پیش بینی دقیقا برای کدوم ماه ها هست ؟
    الآن به قیمت های بازار سر بزنید افزایش ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصدی داشته اند طی همین دو هفته
    ارز هم آنچنان تغییری نکرده

    علت هم که از وارد کننده ها میپرسی میگن کاهش عرضه !

مطالب پیشنهادی