ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هزینه ۲۳ میلیون دلاری فیسبوک برای حفظ امنیت زاکربرگ در ۲۰۲۰

سند جدیدی که اخیرا از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) منتشر شده نشان می‌دهد که فیسبوک سال گذشته میلادی برای حفظ امنیت مدیرعامل این شبکه اجتماعی یعنی مارک زاکربرگ بیش از ۲۳ ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۰:۳۰

سند جدیدی که اخیرا از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) منتشر شده نشان می‌دهد که فیسبوک سال گذشته میلادی برای حفظ امنیت مدیرعامل این شبکه اجتماعی یعنی مارک زاکربرگ بیش از ۲۳ میلیون دلار هزینه کرده است.

طبق این سند، فیسبوک در سال گذشته مشغول شناسایی تهدیدهای خاص علیه مدیرعاملش بوده. این سند به اهمیت بالای نقش مدیرعامل فیسبوک اشاره دارد:

«زاکربرگ مترادف فیسبوک است که منجر به ارتباط مستقیم احساسات منفی کمپانی ما با وی شده و اغلب به آقای زاکربرگ منتقل می‌شوند.»

بررسی برنامه‌های امنیتی سالانه این شبکه اجتماعی نشان می‌دهد که هزینه‌های محافظت از زاکربرگ و خانواده‌اش در سال ۲۰۲۰ به علت شیوع ویروس کرونا و پروتکل‌های مربوط به مسافرت، افزایش داشته. علاوه بر این، انتخابات ۲۰۲۰ ایالات متحده آمریکا هم در این زمینه نقش داشته است.

تنها هزینه‌های مربوط به حفظ امنیت مدیرعامل فیسبوک افزایش نداشته، بلکه این شبکه اجتماعی برای محافظت از کارکنانش هم هزینه بیشتری کرده است.

در بخشی از این سند به هزینه ۲۳ میلیون دلاری برای حفظ امنیت زاکربرگ در اقامتگاه‌ها و همچنین سفرهای وی و خانواده‌اش اشاره شده. مدیرعامل این شبکه اجتماعی همچنین ۱۰ میلیون دلار هزینه اضافه برای امنیت پرسنل و همچنین سایر هزینه‌های امنیتی دریافت کرده. هزینه حفظ امنیت پایه از ۱۰.۴ میلیون دلار در ۲۰۱۹ به ۱۳.۴ میلیون دلار در ۲۰۲۰ افزایش یافته است.

مارک زاکربرگ

در این سند گفته شده که چنین هزینه‌هایی برای حفظ امنیت زاکربرگ مناسب و ضروری هستند:

«به باور ما با توجه به فضای تهدیدآمیز و دریافت حقوق سالانه ۱ دلار و همچنین عدم دریافت هیچ‌گونه پاداش، سهام یا سایر طرح‌های تشویقی از سوی آقای زاکربرگ، چنین هزینه‌هایی مناسب و ضروری هستند.»

فیسبوک اوایل سال جاری میلادی سرویس‌های امنیتی برای مدیران غیرکارمند را تایید کرد که نتیجه فضای ایالات متحده بعد از انتخابات ۲۰۲۰ بود. باید منتظر ماند و دید هزینه‌های حفظ امنیت زاکربرگ در سال جاری میلادی بیشتر می‌شود یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • peyman17
    peyman17 | ۲۲ فروردین ۱۴۰۰

    خیلی از کاربرای فیسبوک به خون این چپول تشنه ان

    • realtime
      realtime | ۲۲ فروردین ۱۴۰۰

      جک دورسی و جف بزوس از این خیلی وحشتناک ترن.

    • dr x dr xx
      dr x dr xx | ۲۲ فروردین ۱۴۰۰

      خب اکانت فیسبوکشون رو پاک کنند و هیچکدام از اپلیکیشن‌های گروه فیسبوک استفاده نکنند

مطالب پیشنهادی