ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل به فروش آی‌مک‌های قدیمی در کنار آی‌مک ۲۰۲۱ ادامه می‌دهد

اپل دیشب بالاخره از نسل جدید آی‌مک ۲۴ اینچی با تراشه اختصاصی M1 رونمایی کرد. این دستگاه پس از حدود یک دهه حالا با ظاهری تازه به بازار می‌آید و رنگ‌های جدیدی خواهد داشت، اما ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۲:۴۵

اپل دیشب بالاخره از نسل جدید آی‌مک ۲۴ اینچی با تراشه اختصاصی M1 رونمایی کرد. این دستگاه پس از حدود یک دهه حالا با ظاهری تازه به بازار می‌آید و رنگ‌های جدیدی خواهد داشت، اما اپل همچنان به فروش آی‌مک‌های قدیمی با تراشه‌های اینتل ادامه می‌دهد.

آی‌مک ۲۴ اینچی جدید اپل در واقع جانشین مدل پایین‌رده آی‌مک ۲۱.۵ اینچی می‌شود، ولی اپل هنوز هم مدل ۲۱.۵ اینچی را با قیمت ۱۰۹۹ دلار عرضه می‌کند. این کامپیوتر از نسل هفتم پردازنده‌های اینتل و گرافیک Iris Plus استفاده می‌کند. این شرکت همچنین به فروش آی‌مک‌های ۲۷ اینچی با قیمت پایه ۱۷۹۹ دلار ادامه می‌دهد. این آی‌مک‌ها از نسل دهم پردازنده‌های اینتل و گرافیک Radeon Pro بهره می‌برند.

در شایعات گفته شده که این شرکت فعلا مشغول کار روی آی‌مک دیگری با نمایشگر بزرگ‌تر از ۲۷ اینچ است که احتمالا آن را سال آینده معرفی می‌کند. مدل ۲۴ اینچی جدید آی‌مک چندان بزرگ‌تر از مدل ۲۱.۵ اینچی نیست و اندازه واقعی آن ۲۳.۵ اینچ اعلام شده، اما با قیمت ۱۲۹۹ دلار به بازار می‌آید. ثبت سفارش برای این محصول از ۱۰ اردیبهشت آغاز می‌شود و عرضه آن از اوایل خرداد انجام می‌پذیرد.

آی‌مک ۲۴ اینچی
آی‌مک ۲۴ اینچی

آی‌مک جدید در هفت رنگ نقره‌ای، آبی، بنفش، زرد، نارنجی، قرمز و سبز عرضه می‌شود و نمایشگر 4.5K دارد. این دستگاه از دوربین 1080p با پردازنده سیگنال تصویری ویژه بهره می‌پردازد. مدل‌های نقره‌ای، آبی، قرمز و سبز در دو نسخه با GPU مجهز به ۷ و ۸ هسته چیپ M1 به بازار می‌آیند ولی مدل‌های زرد، نارنجی و بنفش فقط محدود به نسخه مجهز به GPU با ۸ هسته‌ هستند. تمامی مدل‌ها حداکثر ۱۶ گیگابایت رم یکپارچه دارند. گروه اول با حداکثر ۱ ترابایت فضای ذخیره‌سازی و گروه دوم با حداکثر ۲ ترابایت حافظه SSD به دست کاربران می‌رسند.

اپل دیشب از محصولات دیگری مثل آیپد پرو با تراشه M1، اپل تی‌وی و ایرتگ رونمایی کرد که با مراجعه به این مطلب می‌توانید بیشتر با آن‌ها آشنا شوید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی