ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

جیلی Xingyue L معرفی شد؛ یک شاسی‌بلند پرچمدار با امکانات پیشرفته

شرکت جیلی از یک شاسی‌بلند پرچمدار در نمایشگاه خودروی شانگهای رونمایی کرد. این خودرو Xingyue L نامگذاری شده و چه از لحاظ طراحی و چه از لحاظ فنی در سطح بالایی قرار دارد. از نظر ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۲۲:۳۰

شرکت جیلی از یک شاسی‌بلند پرچمدار در نمایشگاه خودروی شانگهای رونمایی کرد. این خودرو Xingyue L نامگذاری شده و چه از لحاظ طراحی و چه از لحاظ فنی در سطح بالایی قرار دارد.

از نظر طراحی بیرونی، Xingyue L بر مبنای زبان طراحی اخیر کمپانی جیلی که از آن با عبارت «اوج‌گیری در زمان و فضا» یاد می‌شود، خلق شده است. نمای روبرویی این شاسی‌بلند خوش‌استیل تحت تاثیر جلوپنجره حجیم با خطوط عمودی قرار گرفته؛ در دو طرف جلوپنجره چراغ‌های اصلی با LED های روشنایی در روز دوگانه جا خوش کرده‌اند. سپر خودرو نیز ساختاری نسبتا عضلانی دارد و جریان هوا در گوشه‌های آن به داخل مجاری مخصوص هدایت می‌شود.

در نمای جانبی با پیکره‌ای استاندارد روبرو هستیم. خوشبختانه Xingyue L از مشکل کوچک دیده شدن رینگ‌ها که در بین مدل‌های چینی شایع است، رنج نمی‌برد. به نظر می‌رسد در طراحی رینگ‌های این خودرو، طراحان جیلی نیم‌نگاهی به محصولات فولکس واگن داشته‌اند.

جیلی Xingyue L بر اساس پلتفرم CMA ولوو ساخته شده است

اما در نمای عقب Xingyue L تا حدودی آئودی Q8 را در ذهن تداعی می‌کند، چرا که چراغ‌های سرتاسری آن درون یک شکاف بزرگ تعبیه شده و از گرافیکی مشابه برخوردار هستند.

به گفته جیلی، Xingyue L از فناوری خودران سطح دو سود برده و به سیستم پارک کاملا خودکار مجهز است. این شرکت تاکید دارد محصول جدیدش می‌تواند در محدوده 200 متری بدون دخالت راننده به جستجوی محل پارک پرداخته و در صورت مشاهده محلی مناسب خود را آنجا پارک کند.

آنطور که جیلی اعلام کرده، قابلیت‌های خودران Xingyue L به واسطه بهره‌گیری از 12 رادار اولتراسونیک، رادارهایی با امواج 5 میلیمتری، 4 دوربین با کیفیت، یک دوربین تک‌چشمی (مونوکولار)، یک دوربین مخصوص داشبورد، یک دوربین داخلی و 24 سنسور محیطی حاصل شده است.

در زیر کاپوت جیلی Xingyue L یک موتور 2 لیتری توربوشارژ که با همکاری ولوو توسعه یافته، انجام وظیفه می‌کند. این موتور در حالت استاندارد 215 اسب بخار قدرت و 325 نیوتن متر گشتاور دارد، ولی برای کسانی که به دنبال قدرت بیشتر هستند، امکان سفارش نسخه تقویت شده با 235 اسب بخار قدرت و 380 نیوتن متر گشتاور فراهم شده است. نیروی تولیدی این موتور از طریق گیربکس هفت سرعته دوکلاچه ساخت جیلی یا نمونه 8 سرعته ساخت شرکت ژاپنی آیسین به سمت چرخ‌ها هدایت می‌شود. سیستم 4WD ساخت کمپانی BorgWarner هم در انتقال قدرت به هر چهار چرخ نقش دارد.

بر اساس برنامه‌ریزی‌ها عرضه Xingyue L از هفته‌های پیش رو در بازار داخلی چین آغاز خواهد شد. جیلی قصد دارد این شاسی‌بلند مدرن را در دیگر بازارهای بین‌المللی نیز به فروش برساند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Oomidd
    Oomidd | ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰

    تا گیر بکس ایسین قابل سفارش هست براش ،کسی سمت گیربکس ساخت جیلی می‌ره ؟

مطالب پیشنهادی